Analýza marketingové komunikace producentů alkoholu na sociálních sítích
Název práce v češtině: | Analýza marketingové komunikace producentů alkoholu na sociálních sítích |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Analysis of Marketing Communication of Alcohol Producers on Social Media |
Klíčová slova: | Sociální média, marketingová komunikace, producenti alkoholu, influencer marketing, reklama na mladistvé |
Klíčová slova anglicky: | Social media, marketing communication, alcohol producers, influencer marketing, youth-targeted marketing |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 18.09.2021 |
Datum zadání: | 18.09.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2022 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H011, Hollar - místn. č. 011 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.05.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2022 |
Oponenti: | JUDr. Ing. Petr Koblovský, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Předběžná náplň práce |
Cílem této bakalářské práce je analýza marketingové komunikace producentů alkoholu na sociálních médiích. Teoretická část nejdříve představí teoretický rámec tohoto téma včetně marketingových taktik a specifik alkoholového odvětví. Následně přiblížím sociální sítě a jejich historii a fungování včetně specifik marketingu na těchto platformách. Na závěr se budu zabývat problematikou endorsement a influencer marketing a jejich spojení s alkoholovou reklamou.
Praktická část práce bude sestávat z deskripce působení čtyř alkoholových značek na sociálních sítích a poté průzkumu pomocí dotazníkového šetření. Hypotézy vyvozené z výzkumu v teoretické části budu porovnávat s výsledky vycházejícími z dotazníkového šetření. Dotazník bude zkoumat chování respondentů ohledně alkoholu a sociálních sítí a jejich názor na influencer marketing a cílení reklamy na mladistvé. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The goal of this bachelor's thesis is to analyse the marketing communication of alcohol producers on social media. The theoretical part introduces the theoretical framework of the topic, including marketing tactics and specifics of the alcohol industry. Following that, I will delve into social media, it’s history and marketing specifics. Lastly, I will also explain endorsement and influencer marketing and its use in alcohol advertising.
The practical part of the thesis will consist of a description of four alcohol brands and their communication on social media, followed by research via a questionnaire. Hypotheses based on research from the theoretical part will be compared to the results from the questionnaire. The questionnaire itself will research respondent relationships with alcohol and social media as well as their opinion on influencer marketing and youth-targeted advertising in this industry. |