Porozumění školské rovinné geometrii: mezinárodní výzkum
Název práce v češtině: | Porozumění školské rovinné geometrii: mezinárodní výzkum |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Students' understanding of plane geometry: an international survey |
Klíčová slova anglicky: | plane geometry|students' understanding|curriculum|international comparison |
Akademický rok vypsání: | 2024/2025 |
Typ práce: | disertační práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky matematiky (32-KDM) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Petra Surynková, Ph.D. |
Řešitel: |
Zásady pro vypracování |
Research on learning and teaching planar geometry at secondary schools and comparison of school curricula in different countries (primarily the Czech Republic and Russia). The comparison of the difficulty/types/topics of school geometry in different countries, measuring students’ understanding of specific topics (statistical research), analyzing the textbooks and materials used by teachers, the suggestion of methods for teaching and tasks for testing students – new materials, new tests. |
Seznam odborné literatury |
[1] Aarts, J. M.: Plane and Solid Geometry
[2] Rosu, M.: Trigonometry in High School: Techniques of Problem Solving Paperback [3] Czech and Russian Mathematics textbooks [4] Journal articles on teaching plane geometry [5] Proceedings of education conferences |