Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Školní družiny, práce vychovatelek a jejich role ve výchově a vzdělávání dětí
Název práce v češtině: Školní družiny, práce vychovatelek a jejich role ve výchově a vzdělávání dětí
Název v anglickém jazyce: School clubs, the work of educators and their role in the education of children
Klíčová slova: školní družina, vychovatelka, linioví pracovníci, profesní sebepojetí, děti, rodiče, vedení školy, ostatní pedagogové, role ve výchově a vzdělávání, problémy
Klíčová slova anglicky: school club, educators, street-level bureaucracy, career self-concept, children, parents, school management, other teachers, role in education, problems
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra veřejné a sociální politiky (23-KVSP)
Vedoucí / školitel: Mgr. Magdalena Mouralová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.05.2019
Datum zadání: 07.05.2019
Datum a čas obhajoby: 24.06.2020 09:00
Místo konání obhajoby: Jinonice - U Kříže 8, Praha 5, J3015, Jinonice - místn. č. 3015
Datum odevzdání elektronické podoby:19.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 24.06.2020
Oponenti: Mgr. Kateřina Konrádová
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BENDL, Stanislav. Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4248-9.
ČESKÁ ŠKOLNÍ INSPEKCE. Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání [online]. 2018, 75-83 [cit. 2019-12-02]. Dostupné z: http://www.csicr.cz/html/2018/Kriteria_hodnoceni_2018_2019/html5/index.html?&locale=CSY&pn=83
HALÁSKOVÁ, Martina. Veřejná správa a veřejné služby v zemích Evropské unie. Ostrava: VŠB-TU, 2012. ISBN 978-80-248-2808-4.
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogika volného času. 2., přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7290-471-6.
HÁJEK, Bedřich. Jak vytvořit vzdělávací program pro školní družiny. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-233-1.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
HOLEYŠOVSKÁ, Anna. Rok ve školní družině. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-717-8752-3.
HOLEYŠOVSKÁ, Anna. Zájmová činnost ve školní družině. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-586-8.
HORÁK, Pavel a Markéta HORÁKOVÁ. Role liniových pracovníků ve veřejné politice. Sociologický časopis. 2009, 45(2), 369-395. [cit. 2020-03-06]. Dostupné z: https://www.ssoar.info/ssoar/bitstream/handle/document/6857/ssoar-2009-2-horak_et_al-role_liniovych_pracovniku_ve_verejne.pdf?sequence=1
KLOUBOVÁ, Pavlína. Školní družina pohledem rodičů. Liberec, 2018. Bakalářská práce. Technická univerzita v Liberci. Dostupné online: https://dspace.tul.cz/bitstream/handle/15240/73726/Bakalarska_prace_Kloubova.pdf?sequence=1&isAllowed=y
LEONARD, Nancy H., Laura L. BEAUVAIS a Richard W. SCHOLL. Work Motivation: The Incorporation of Self-Concept-Based Processes. Human Relations [online]. 1999, (58) [cit. 2020-01-03]. Dostupné z: https://www.researchgate.net/profile/Richard_Scholl/publication/226566468_Work_Motivation_The_Incorporation_of_Self-Concept-Based_Processes/links/5726330608ae586b21e047d6/Work-Motivation-The-Incorporation-of-Self-Concept-Based-Processes.pdf
MALÝ, Ladislav. METODICKÝ POKYN K POSTAVENÍ, ORGANIZACI A ČINNOSTI ŠKOLNÍCH DRUŽIN [online]. 10.6.2002 [cit. 2019-12-02]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/mladez/metodicky-pokyn-k-postaveni-organizaci-a-cinnosti-skolnich-druzin
MŠMT. ŠKOLNÍ DRUŽINY [online]. [cit. 2019-12-02]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/mladez/skolni-druziny
OCHRANA, František. Veřejné služby - jejich poskytování, zadávání a hodnocení: teorie a metodika poptávkového způsobu poskytování a zadávání veřejných služeb na úrovni municipalit. Praha: Ekopress, 2007. ISBN 978-80-86929-31-6.
OLECKÁ, Ivana a Kateřina IVANOVÁ. Metodologie vědecko-výzkumné činnosti [online]. Moravská vysoká škola Olomouc, 2010 [cit. 2019-12-05]. Dostupné z: https://www.researchgate.net/profile/Ivana_Olecka/publication/47354706_Metodologie_vedecko-vyzkumne_cinnosti/links/581795c908aeffbed6c33ba7.pdf
PÁVKOVÁ, Jiřina a Bedřich HÁJEK. Školní družina. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-717-8751-5.
PRAVDOVÁ, Blanka. Jak profesní sebepojetí ovlivňuje práci učitele? Institut pedagogického vývoje a inovací PdF MU [online]. 2015 [cit. 2020-01-03]. Dostupné z: https://karsysped.ped.muni.cz/skolni-pedagogika/pro-zacatecniky/jak-profesni-sebepojeti-ovlivnuje-praci-ucitele/
REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009. Sociologie (Grada). ISBN 978-80-247-3006-6.
SILVERMAN, David. Qualitative research [online]. 4E. Los Angeles: Sage, [2016] [cit. 2019-12-06]. ISBN 978-1-4739-1657-9. Dostupné z: https://books.google.cz/books?hl=cs&lr=&id=9FALDAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PP1&dq=qualitative+research&ots=9neCkB8v9G&sig=FK-smtgS97WYo6jN72Ers3kCz8o&redir_esc=y#v=onepage&q=qualitative%20research&f=false
STEJSKAL, Jan, Helena KUVÍKOVÁ, Beáta MIKUŠOVÁ MERIČKOVÁ a Veronika LINHARTOVÁ. Teorie a praxe veřejných služeb. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2017. ISBN 978-80-7552-726-4.
ŠIMÁKOVÁ, Andrea. Školní družina a školní klub v labyrintu paragrafů [online]. 2014, 2-5 [cit. 2019-12-02]. Dostupné z: https://www.rizeniskoly.cz/cz/casopis/rizeni-skoly/skolni-druzina-a-skolni-klub-v-labyrintu-paragrafu.m-1613.html
Školy a školská zařízení - školní rok 2018/2019 [online]. In: Český statistický úřad. 28.08.2019 [cit. 2019-12-02]. Dostupné z: https://www.czso.cz/csu/czso/g-skolska-zarizeni
ŠTEFFLOVÁ, Jaroslava. Kdy se rozpoutá bouře? Učitelské noviny [online]. 2013(45) [cit. 2019-12-03]. Dostupné z: http://www.ucitelskenoviny.cz/?archiv&clanek=7651
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
VESELÝ, Arnošt. 2012. Institucionalizace neodpovědnosti, efektivity, nebo konformity? Reformy organizací veřejných služeb v teorii akontability. Sociologický časopis / Czech Sociological Review, Vol. 48, No. 4: 757–784.
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). In: Zákony pro lidi.cz [online]. 2004 [cit. 2019-12-02]. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-561#p1-1
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá školními družinami a jejich vychovatelkami. Kromě charakteristiky této instituce práce zahrnuje také pohled vychovatelek na jejich profesi a jejich roli ve výchově a vzdělávání dětí. Jsou také identifikovány problémy, se kterými se vychovatelky potýkají. V práci je pracováno s pojmem liniových pracovníků nebo profesního sebepojetí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor´s thesis focuses on school clubs and their educators. In addition to the characteristics of this institution, the thesis also includes the view of educators on their profession and their role of children education. There are also identified problems, that educators face in their profession. The thesis deals with the concept of street-level bureaucracy and career self-concept.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK