Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role sociálních sítí v univerzitním vzdělávání
Název práce v češtině: Role sociálních sítí v univerzitním vzdělávání
Název v anglickém jazyce: The role of social media in university education
Klíčová slova: Sociální sítě, Marketing vysokých škol, Marketing na sociálních sítích, Terciární vzdělávání, Obsahová analýza, Facebook
Klíčová slova anglicky: Social media, Higher education marketing, Social media marketing, Higher education, Content analysis, Facebook
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 10.08.2018
Datum zadání: 10.08.2018
Datum a čas obhajoby: 12.06.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 12.06.2019
Oponenti: Mgr. Markéta Stillerová
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
KENT, Mike a Tama LEAVER. An education in Facebook?: higher education and the world's largest social network. London: Routledge, 2014. ISBN 978-0-415-71317-7.

MARINGE, Felix. Marketing higher education: theory and practice. Berkshire: Open University Press, 2009. ISBN 9780335220335.

POORE, Megan. Using social media in the classroom: a best practice guide. Second edition. Los Angeles: Sage, 2016. ISBN 978-1-4739-1278-6.

FUCHS, Christian. Social media: a critical introduction. Los Angeles: Sage, 2014. ISBN 978-1-4462-5731-9.

WELLER, Katrin. Twitter and society. New York: Peter Lang, 2014. Digital formations. ISBN 978-1-4331-2170-8.
Předběžná náplň práce
Internacionalizace vysokého školství vytváří konkurenční prostředí mezi univerzitami. Mnoho univerzit proto implementuje marketingové techniky ve svém řízení a využívá sociálních sítí k oslovení potenciálních studentů i studentů stávajících. Sociální sítě jsou totiž komunikačním kanálem obousměrné komunikace a jsou efektivním nástrojem vztahového marketingu, který je vhodný pro budování komunit, podporování loajality zákazníků i rozvíjení pozitivního chování.
Cílem práce je prozkoumat využívání sociální sítě Facebook univerzitami, analyzovat komunikovaná témata, způsob jejich prezentace a vyvolanou odezvu od studentů. Celkem bylo analyzováno 510 příspěvků z 19 univerzitních profilů. Autorka využila metodu obsahové analýzy pro identifikaci komunikovaných témat a formátů příspěvků. Výsledky ukázaly, že univerzity se svou komunikací zaměřují na budování komunity stávajících studentů. Největšího zájmu sledujících se dostává tématu historických událostí a zpráv a novinek. Jako nejefektivnější formát příspěvku se ukázal být obrázek, nejméně efektivní jsou externí odkazy. Následná rozptylová analýza ukázala, že existuje významný rozdíl mezi jednotlivými univerzitními profily a engagementem - velikost instituce má vliv na míru engagementu. Pro větší instituce nejsou sociální sítě vhodné, jsou-li vedeny za účelem budování komunity. Takové univerzity by měly zvážit jiné komunikační kanály, například tištěná media. Tato práce nabízí přehled současného směřování komunikačních strategií univerzit na sociálních sítích, analyzuje jejich efektivnost a poskytuje několik praktických návrhů pro navýšení dosahu příspěvků.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The internationalization of higher education creates a competitive environment among universities. To engage in these emulous fields, many universities therefore implement marketing strategies in their management and use social media to reach potential and current students. Social media are an effective relationship marketing tool suitable for building brand communities, support customer loyalty, and enhance positive behavior development among students.
The aim of this thesis is to explore the use of Facebook by universities in the Czech Republic, to analyze communicated topics, the way they are presented and the response they receive from students. A total of 510 Facebook post from 19 university profiles has been analyzed. The author used the method of content analysis to identify communicated topics and post types. The results show that universities assign to the social media a „role“of community building. The greatest interest of the students received the category of historical events and the category of news. The most effective post format was the picture, the least effective were links to external websites. Analysis of variance further showed that there is a significant difference between individual university profiles and their proportional engagement and that the size of the institution is shown to affect engagement. For larger institutions, social networks are an unsuitable tool for community building purposes. Such universities should consider other communication channels such as print media or event marketing. This study offers an overview of the current landscape of university communication on social networks, analyzes their effectiveness, and provides some practical suggestions on how to improve the reach of university posts online.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK