Různé úrovně badatelské výuky ve fyzikálních experimentech
Název práce v češtině: | Různé úrovně badatelské výuky ve fyzikálních experimentech |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Different levels of inquiry in physics experiments |
Klíčová slova: | badatelská výuka, experimentování studentů, videostudie, skupinová práce |
Klíčová slova anglicky: | inquiry, IBSE, student experiments, videostudy, group work |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Petr Kácovský, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 18.12.2017 |
Datum zadání: | 31.01.2018 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 27.03.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 03.07.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.05.2020 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 28.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 03.07.2020 |
Oponenti: | RNDr. Věra Koudelková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Seznámit se s principy badatelsky orientované výuky.
2. Provést rešerši relevantní literatury zabývající se zapojením fyzikálních experimentů do badatelsky orientované výuky. 3. Ve spolupráci s vedoucím práce vytipovat experimentální aktivity, které bude pro SŠ studenty možné připravit na všech čtyřech úrovních bádání (potvrzující, strukturované, nasměrované, otevřené). 4. Tyto vybrané aktivity připravit a následně otestovat se středoškolskými studenty. 5. Pomocí vhodné výzkumné techniky popsat a porovnat strategie postupu studentů. |
Seznam odborné literatury |
• Banchi, H. & Bell, R. (2008). The Many Levels of Inquiry. Science and Children, 46(2), 26-29.
• Bunterm et al. (2014) Do Different Levels of Inquiry Lead to Different Learning Outcomes? A comparison between guided and structured inquiry. International Journal of Science Education, 36(12), 1937-1959. • Cach, R. (2014). Badatelsky orientovaná výuka fyziky na ZŠ. (Diplomová práce). Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, České Budějovice. • Desenský, P. (2013). Badatelská metoda ve výuce středoškolské fyziky. (Diplomová práce). Technická univerzita v Liberci, Liberec. • Dostál, J. (2013). Experiment jako součást badatelsky orientované výuky. Příspěvek na konferenci Trendy ve vzdělávání 2013. • Dostál, J. (2015). Badatelsky orientovaná výuka. Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouc. • Dvořáková, I. (2011). Fyzikální vzdělávání žáků a učitelů v projektu Heuréka. (Disertační práce). Univerzita Karlova, Praha. • Sadeh, I., & Zion, M. (2012). Which type of inquiry project do high school biology students prefer: Open or guided? Research in Science Education, 42, 831–848. • Vybrané příspěvky ze sborníků konference Veletrh nápadů učitelů fyziky a další literatura na základě domluvy s vedoucím práce. |