Navigace jednotek v počítačových hrách za pomocí toků v sítích
Název práce v češtině: | Navigace jednotek v počítačových hrách za pomocí toků v sítích |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Navigation of Units in Video Games Using Flow Networks |
Klíčová slova: | počítačové hry, navigace jednotek, toky v sítích |
Klíčová slova anglicky: | video games, navigation of units, flow networks |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 28.09.2017 |
Datum zadání: | 28.09.2017 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.11.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 10.06.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.05.2019 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 10.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.06.2019 |
Oponenti: | doc. RNDr. Lukáš Chrpa, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Možným zobecněním úlohy navigace jednotky v počítačové hře je navigace skupin jednotek. Cílem práce je vytvořit algoritmus plánující cestu pro skupiny jednotek, který pracuje pomocí toků v síti s přihlédnutím k dalším omezujícím podmínkám jako například různé velikosti jednotek či jejich rychlost. Součástí práce je také srovnání výsledného algoritmu (např. rychlost algoritmu, rychlost přesunu jednotek, koherence pohybu) s algoritmy pracujícími pouze s jednotlivými jednotkami. |
Seznam odborné literatury |
Russel & Norvig: Artificial Intelligence: A Modern Approach, 3rd Prentice Hall Press Upper Saddle River, NJ, USA ©2009, ISBN:0136042597 9780136042594
Sturtevant, N: Benchmarks for Grid-Based Pathfinding, Jurnal: Transactions on Computational Intelligence and AI in Games, Volume: 4.2 144—148, http://web.cs.du.edu/~sturtevant/papers/benchmarks.pdf Guni Sharon, Roni Stern, Meir Goldenberg, Ariel Felner: The Increasing Cost Tree Search for Optimal Multi-Agent Pathfinding. IJCAI 2011: 662-667 Optimizing Motion-Constrained Pathfinding, Nathan Sturtevant, AIIDE 2009. Theta*: any-angle path planning on grids: Journal of Artificial Intelligence Research, Volume 39 Issue 1, September 2010, Pages 533-579 |