Média a etika
Název práce v češtině: | Média a etika |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Media and Ethics |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra teologické etiky a spirituální teologie (do 2018) (26-KTE) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Libor Ovečka, Dr. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 01.09.2016 |
Datum zadání: | 13.09.2016 |
Zásady pro vypracování |
Prostudovat zadanou literaturu
Promyslet téma z hlediska fundamentální etiky Promyslet téma z hlediska církevní nauky Postupovat podle osnovy práce |
Seznam odborné literatury |
Viktor Farkas – Válka médií
Adam Suchý – Mediální zlo – mýty a realita Jan Pospíšil – Jak na média Marshall McLuhan – Jak rozumět médiím Jan Jirák – Masová média Josef Musil – Sociální a mediální komunikace Pavel Verner – Propaganda a komunikace Lukáš Urban – Masová komunikace a veřejné mínění Robert W.McChesney – Problem médií ( Jak uvažovat o dnešních médiích ) Papežská rada pro hromadné sdělovací prostředky - Etika ve sdělovacích prostředcích Papežská rada pro hromadné sdělovací prostředky - Církev a internet; Etika na internetu |
Předběžná náplň práce |
1) Historie médií v ČR a ve světě
2) Co je to etika, jak ji chápeme, základní etické otázky 3) Objektivita televizního zpravodajství a publicistiky 4) Smysl Rady pro rozhlasové a televizní vysílání a Rady ČT 5) Televizní vysílání pořadů pro děti a mládež v historii a v současnosti ( obsah, etické a výchovné problémy ) 6) Internet – výhody a nevýhody anonymity, etické i jiné rozdíly mezi internetem a ostatními druhy médií 7) Sociální sítě 8) Vliv politiků na denní tisk 9) Bulvár – proč je tak oblíbený, vliv na okolní dění 10) Rozhlas a jeho smysl v historii a současnosti 11) Církev a média 12) Závěr |