Artificial intelligence for Mariáš
Název práce v češtině: | Umělá inteligence pro licitovaný mariáš |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Artificial intelligence for Mariáš |
Klíčová slova: | Mariáš, Karetní hra, Minimax, Alfa-Beta, Umělá inteligence |
Klíčová slova anglicky: | Mariáš, Card game, Minimax, Alpha-Beta, Artificial intelligence |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Informatický ústav Univerzity Karlovy (32-IUUK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Pavel Veselý, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 21.04.2016 |
Datum zadání: | 25.04.2016 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.05.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.07.2016 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 28.07.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2016 |
Oponenti: | RNDr. Ondřej Pangrác, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je vytvořit umělou inteligenci pro licitovaný mariáš spolu s webovou stránkou umožňující hraní licitovaného mariáše proti lidem i počítačovým protivníkům různých úrovní.
V rámci práce autor(ka) prozkoumá algoritmy umělé inteligence vhodné pro hraní této hry a pokusí se vyřešit problém s neúplnou informací, která by měla platit pro počítačového hráče stejně jako platí pro lidi. Kromě algoritmu prohledávajícího herní strom implementuje též počítačového protivníka využívajícího pouze heuristiky vytvořené na základě vhodných strategií pro hraní jednotlivých her v mariáši. V textové části práce budou použité algoritmy i heuristiky vysvětleny. Vytvořenou umělou inteligenci autor(ka) otestuje hrami proti lidem, případně srovnáním s jinými dostupnými programy. |
Seznam odborné literatury |
chessprogramming.wikispaces.com/Alpha-Beta
Donald E. Knuth, Ronald W. Moore: An Analysis of Alpha-Beta Pruning Oficiální pravidla Mariáše: http://ceskymarias.cz/index.php/pravidla http://www.pagat.com/ |