Vývoj chování inteligentních agentů
Název práce v češtině: | Vývoj chování inteligentních agentů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Evolution of behaviors for intelligent agents |
Klíčová slova: | Evoluční algoritmy, inteligetní agenti, umělé bytosti |
Klíčová slova anglicky: | Evolutionary algorithms, intelligent agents, human-like agents |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Roman Neruda, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 14.11.2014 |
Datum zadání: | 14.11.2014 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 21.11.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 04.06.2015 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.05.2015 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 07.05.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.06.2015 |
Oponenti: | doc. RNDr. Pavel Surynek, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je vyvinout inteligentní chování agentů ve virtuálním prostředí realistické počítačové hry. Jelikož takové prostředí je příliš komplexní, je velmi obtížné a výpočetně náročné použít simulace v něm pro vývoj chování agentů. Student se zaměří na návrh vlastního zjednodušeného prostředí vhodného pro použití evolučních technik a prozkoumá možnosti přenosu naučených chování do skutečné hry. Scénáře využití zahrnou jak chování jednotlivých inteligentních agentů, tak i skupinová chování týmu agentů řešících společně danou úlohu. Předpokládané výstupy práce jsou návrh a implementace prostředí pro evoluci chování a návrh a ověření vyvinutých strategií chování v obou prostředích. |
Seznam odborné literatury |
Eiben, A.E and Smith, J.E.: Introduction to Evolutionary Computing, Springer, 2007.
Poli, R. and Langdon, W. B. and McPhee, N. F.: A field guide to genetic programming, published via Lulu.com, 2008. Gemrot, J., Kadlec, R., Bída, M., Burkert, O., Píbil, R., Havlíček, J., Zemčák, L., Šimlovič, J., Vansa, R., Štolba, M., Plch, T., Brom C.: Pogamut 3 Can Assist Developers in Building AI (Not Only) for Their Videogame Agents. In: Agents for Games and Simulations, LNCS 5920, Springer(external link), 2009, pp. 1-15. Wooldridge, M.: An Introduction to Multiagent Systems, (2nd ed), 2009. |