Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vývoj chování inteligentních agentů
Název práce v češtině: Vývoj chování inteligentních agentů
Název v anglickém jazyce: Evolution of behaviors for intelligent agents
Klíčová slova: Evoluční algoritmy, inteligetní agenti, umělé bytosti
Klíčová slova anglicky: Evolutionary algorithms, intelligent agents, human-like agents
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML)
Vedoucí / školitel: Mgr. Roman Neruda, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.11.2014
Datum zadání: 14.11.2014
Datum potvrzení stud. oddělením: 21.11.2014
Datum a čas obhajoby: 04.06.2015 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:07.05.2015
Datum odevzdání tištěné podoby:07.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 04.06.2015
Oponenti: doc. RNDr. Pavel Surynek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vyvinout inteligentní chování agentů ve virtuálním prostředí realistické počítačové hry. Jelikož takové prostředí je příliš komplexní, je velmi obtížné a výpočetně náročné použít simulace v něm pro vývoj chování agentů. Student se zaměří na návrh vlastního zjednodušeného prostředí vhodného pro použití evolučních technik a prozkoumá možnosti přenosu naučených chování do skutečné hry. Scénáře využití zahrnou jak chování jednotlivých inteligentních agentů, tak i skupinová chování týmu agentů řešících společně danou úlohu. Předpokládané výstupy práce jsou návrh a implementace prostředí pro evoluci chování a návrh a ověření vyvinutých strategií chování v obou prostředích.
Seznam odborné literatury
Eiben, A.E and Smith, J.E.: Introduction to Evolutionary Computing, Springer, 2007.

Poli, R. and Langdon, W. B. and McPhee, N. F.: A field guide to genetic programming, published via Lulu.com, 2008.

Gemrot, J., Kadlec, R., Bída, M., Burkert, O., Píbil, R., Havlíček, J., Zemčák, L., Šimlovič, J., Vansa, R., Štolba, M., Plch, T., Brom C.: Pogamut 3 Can Assist Developers in Building AI (Not Only) for Their Videogame Agents. In: Agents for Games and Simulations, LNCS 5920, Springer(external link), 2009, pp. 1-15.

Wooldridge, M.: An Introduction to Multiagent Systems, (2nd ed), 2009.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK