Cílem práce je zformulovat problém plánování reklamních kampaní v televizi jako úlohu celočíselného programování a aplikovat ji na konkrétní data.
Seznam odborné literatury
A. Schrijver: Theory of Linear and Integer Programming, Wiley, 1998
G.L. Nemhauser, L.A. Wolsey: Integer and combinatorial optimization", Wiley, 1999
Předběžná náplň práce
Reklamní kampaní v televizi se rozumí skupina reklamních spotů propagujících nějaký výrobek, které jsou odvysílány v určitém období. Výkon reklamní kampaně se hodnotí pomocí celkové sledovanosti a celkového zásahu té části populace, na kterou tato kampaň cílí. Cena kampaně vychází ze sledovanosti části populace, na kterou prodává reklamu televizní kanál, na němž byla reklama odvysílána.
Cílem plánování kampaně je nalézt doporučení, kolik reklamy odvysílat na jednotlivých televizních kanálech či skupinách kanálů a v jakých částech dne, aby při daném rozpočtu, který je na kampaň k dispozici, a dalších omezeních, které je třeba splnit, bylo dosaženo maximálního zásahu požadované části populace.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the thesis is to formulate the problem of planning advertising campaigns on TV as an integer linear program, and to apply it an a concrete dataset.