Spektrální rendering
Název práce v češtině: | Spektrální rendering |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Spectral Rendering |
Klíčová slova: | spektrální rendering disperze světla sledování paprsku fotonové mapy |
Klíčová slova anglicky: | spectral rendering dispersion ray tracing photon mapping |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Josef Pelikán |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 19.04.2012 |
Datum zadání: | 20.04.2012 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 02.05.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 18.06.2012 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.05.2012 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 25.05.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.06.2012 |
Oponenti: | Mgr. Ivo Pavlík |
Zásady pro vypracování |
Prostudovat relevantní literaturu o fotorealistickém zobrazování, zaměřit se na metody
globálního osvětlení (GI) a spektrálních reprezentací barev. Cílem práce bude navrhnout a implementovat zobrazovací systém (renderer) vhodný pro kreslení průhledných objektů, drahých kamenů, apod. Zejména by měly být vyjádřeny efekty jako disperse světla nebo refrakční kaustika. Projekt nemusí obsahovat jakýkoli editor vstupních dat, pro jednoduchost by bylo vhodné se omezit na zobrazování polygonálních modelů. Práce by měla kromě vytvořeného softwarového díla obsahovat dostatečně podrobný popis použitých algoritmů a datových struktur, interní i uživatelskou dokumentaci a diskusi dosažených výsledků. |
Seznam odborné literatury |
1. Pharr M., Humphreys G.: Physically Based Rendering, Second Edition: From Theory To Implementation, Morgan Kaufman, 2010
2. Dutre P., Bala K., Bekaert P: Advanced Global Illumination, A K Peters, 2006 3. Wann Jensen H.: Realistic Image Synthesis using Photon Mapping, ISBN: 1-56881-140-7. AK Peters, 2001 |