Odchod mládeže z ústavní péče a první rok samostatného života
Název práce v češtině: | Odchod mládeže z ústavní péče a první rok samostatného života |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Leaving the institutional substitute care and the first year after |
Klíčová slova: | odchod z ústavní péče, osamostatňování, ústavní péče, náhradní rodinná výchova, dětský domov, dům na půli cesty, sociální exkluze, sociální deviace, hospitalismus, nezisková organizace |
Klíčová slova anglicky: | care leavers, become independent, residential care, foster care, children's home, halway house, social exclusion, social deprivation, hospitalism, nonprofit organization |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra veřejné a sociální politiky (23-KVSP) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Bohumila Čabanová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 28.11.2010 |
Datum zadání: | 28.11.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 13.06.2011 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.05.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.06.2011 |
Oponenti: | Mgr. Petra Orságová |
Předběžná náplň práce |
Cílem mé bakalářské práce je analýza péče poskytované před a po opuštění ústavního zařízení. Zaměřím se na možnou délku poskytování náhradní rodinné péče a následně její opuštění z důvodů plnoletosti nebo ukončení studia.
Obsahem práce bude zároveň uvedení dalších subjektů ( soukromých, neziskových atp.) vystupujících v problematice odchodu jedince z náhradní ústavní péče a poskytující přípravu pro vstup do samostatného života. Zahrnuta bude tedy také analýza dalších substitučních možností pomoci při odchodu z institucionální náhradní péče. Uvedení možných forem pomoci při osamostatňování a to v podobě různých programů (pomoc při hledání zaměstnání a/nebo bydlení, možnosti dotovaného bydlení, možnosti finanční podpory aj.) s kterými se svěřenec ústavní péče může setkat na území ČR. Práce bude doplněna o hodnocení aktérů, vystupujících v oblasti náhradní institucionální péče a majících v této problematice vlastní zkušenosti nebo odbornou znalost. Nepůjde tedy pouze o analýzu podmínek a možností při přípravě jedince opouštějícího ústavní péči na samostatný život, ale koncept bude zahrnovat i samotnou reflexi zúčastněných. Na základě těchto dvou přístupových cest obsažených v bakalářské práci bych tak ráda nabídla komplexnější pohled na danou problematiku. |