Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Děti jako šiřitelé mediální gramotnosti v rodině
Název práce v češtině: Děti jako šiřitelé mediální gramotnosti v rodině
Název v anglickém jazyce: Children as propagators of media literacy in the family
Klíčová slova: mediální gramotnost, mediální výchova ve škole, mediální výchova v rodině, rodina, děti, socializace, komunikační styly v rodině, užívání médií v rodině, rodičovská mediace, kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky: media literacy, media education in school, media education in the family, family, children, socialization, communication styles in the family, media usage in the family, parental mediation, qualitative research
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Radim Wolák
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 28.03.2011
Datum zadání: 28.06.2011
Datum a čas obhajoby: 17.06.2014 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:15.05.2014
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2014
Oponenti: Mgr. Lucie Šťastná, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Ve své práci se zaměřím na existenci jevu, jež bych popsala jako „vedlejší účinek“ mediální výchovy, která byla nedávno zavedena v České republice do povinné školní výuky. Konkrétně se budu zabývat tím, zda se děti stávají v souvislosti s absolvovanou výukou o médiích šiřiteli mediální gramotnosti v rodinách; jinými slovy cílem mé práce je zjistit, zda děti díky svým získaným vědomostem zvyšují povědomí svých rodičů o dané problematice. Abych byla schopna zodpovědět tuto otázku, provedu skupinové diskuze s žáky 2. stupně základních škol, kteří absolvovali Mediální výchovu, a s jejich rodiči. V obou případech proběhnou minimálně dvě diskuze a počet účastníků každé z nich se bude pohybovat mezi 8-12 členy.
Výzkumné otázky: Stávají se děti šiřiteli mediální gramotnosti v důsledku absolvované Mediální výchovy? Hovoří doma s rodiči o nabytých vědomostech? Zajímá to jejich rodiče? Má to pro ně nějaký přínos? Jak to obě strany hodnotí?
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In my bachelor thesis I will focus on the existence of the phenomenon, which I would describe as a "side effect" of media education, which was recently introduced in the Czech Republic in compulsory education. Specifically, I will examine whether children become - in connection with the completion of media education - propagators of media literacy in families; in other words, the aim of my thesis is to determine whether children thanks to their acquired knowledge increase the awareness of parents about the issue. To be able to answer this question, I will do a group discussions with students of second grade on elementary schools who attended media education as also with their parents. In both cases there will be at least two discussions and the number of participants in each of them will be between 8-12 members.
Research questions: Are children becoming propagators of media literacy as a result of completed media education? Are children talking at home to their parents about acquired knowledge of this issue? Are their parents interested in it? Does it have any benefit for them? How parents and children evaluate it?
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK