Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mediální obraz ultrapravice v ČR v devadesátých letech: analýza mediálního diskursu
Název práce v češtině: Mediální obraz ultrapravice v ČR v devadesátých letech: analýza mediálního diskursu
Název v anglickém jazyce: Image of far-rigt in the Czech media in 1990´s
Klíčová slova: Sdružení pro republiku – Republikánská strana Československa, analýza mediálního diskursu, elektronická média, stranický systém, mediální obraz, vývoj společnosti.
Klíčová slova anglicky: The Union for Republic - Republican Party of Czechoslovakia, analysis of media discourse, electronic media, party system, media image, development of society.
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Milan Kruml
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.11.2010
Datum zadání: 16.11.2010
Datum a čas obhajoby: 27.06.2012 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:18.05.2012
Datum proběhlé obhajoby: 27.06.2012
Oponenti: prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
BALÍK, S.; KUBÁT, M. Teorie a praxe totalitních a autoritativních režimů. 2004. Praha: Dokořán. 167 s. ISBN 8086569896.

BASTL, M.; MAREŠ, M., SMOLÍK, J., VEJVODOVÁ, P. Krajní pravice a krajní levice v ČR. 2011.Praha: Grada. 310 s. ISBN 9788024737973.

BATESON, G. Positions théoriques – Communication. In Winkin, Y. (éd.) La Nouvelle communication. 1971. Paris: Seuil. 372 s. ISBN 202005860X.

BOURDIER, P. O televizi. 2002. Brno: Doplněk. 103 s. ISBN 8072391224.

BURTON, G., JIRÁK J. Úvod do studia médií. 2003. Brno: Barrister & Principal. 391 s. ISBN 8085947676.

BYSTŘICKÝ, J. a kol. Média, politika a společnost: texty k problematice kulturních technik II. 2009. Praha: Institut pro studium elektronické kultury. 118 s. ISBN 8086391337.

CERQUIEROVÁ, A. Republikáni - šokující odhalení. 1999. Praha: Unholy Cathedral. 165 s. ISBN 8090257852.

CORNU, D. Les médias, ont-ils trop de pouvoir? 2010. Paris: Seuil. 137 s. ISBN 202102038X.

ČMEJRKOVÁ, S; HOFFMANNOVÁ, J. Jazyk, média, politika. 2003. Praha: Academia. 258 s. ISBN 8020010343.

FIALA, P., HOLZER, J., STRMISKA, M. a kol. Politické strany ve střední a východní Evropě. 2002. Brno: Masarykova univerzita. 310 s. ISBN 8021030364.

FORET, M., LAPČÍK, M., ORSÁG, P. (eds.). Média dnes: reflexe mediality, médií a mediálních obsahů. 2008. Olomouc: UP Media. 431 s. ISBN 8024420236.

GOFFMAN, E. Les rites d'interaction. 1974. Paris: Les Éditions de Minuits. 230 s. ISBN 2707300225.

GOFFMAN, E. Všichni hrajeme divadlo. 1999. Praha: Studio Ypsilon. 247 s. ISBN 8090248241.

HENDL, J. Kvalitativní výzkum. 2008. Praha: Portál. 408 s. ISBN 9788073674854.

HEINDERYCKX, F. Une introduction aux fondements théoriques de l'étude des médias. 1999. Liège: Editions du Céfal. 84 s. ISBN 2871301204.

HLOUŠEK, V., CHYTILETK, R., KOPEČEK, L. a STRMISKA, M. Politické strany moderní Evropy. Analýza stranicko -politických systémů. Praha: Portál. 2005. 727 s. ISBN 8073670380.

HLOUŠEK, V., KOPEČEK, L. Politické strany: Původ, ideologie a transformace politických stran v západní a střední Evropě. 2010. Praha: Grada. 310 s. ISBN 8024731924.

CHARVÁT, J. Současný politický extremismus a radikalismus. 2007. Praha: Portál. 183 s. ISBN 8073670984.

JIRÁK, J. Média, stereotypy, menšiny, cynici a my všichni. In: Nečitelní cizinci. Jak se (ne)píše o cizincích v českém tisku. 2003. Praha: Multikulturní centrum Praha. 94 s. ISBN 8023911376.

JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost. 2007. Praha: Portál. 208 s. ISBN 9788073672874.

JIRÁK, J.,ŘÍCHOVÁ, B. Politická komunikace a média. 2000. Praha: Karolinum. 163 s. ISBN 8024601826.

KONČELÍK, J., VEČEŘA, P. a ORSÁG, P. Dějiny českých médií 20. století. Praha: Portál. 2010. 310 s. ISBN 9788073676988.

KUBÁT, M. Politická opozice v teorii a středoevropské praxi. 2010. Praha: Dokořán. 199 s. ISBN 8073632853.

NEVEU, É. Sociologie du journalisme. 2004. Paris: Éditions de la découverte. 122 s. ISBN 2707143324.

McNAIR, B. An Introduction to Political Communication. 2003. Routledge. 250 s. ISBN 0415307074.

McNAIR, B. Sociologie žurnalistiky. 2004. Praha: Portál. 182 s. ISBN 8071788406.

REIFOVÁ, I. a kol. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2004. Praha:Karolinum. 149 s. ISBN 9788024619804.

SARTORI, G. Strany a stranické systémy: schéma pro analýzu. 1995.Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury. 466 s. ISBN 8073250624.

SOUCHARD, M. (éd.) Le Pen, les mots. Analyse d'un discours d'extrême-droite. 1998. Paris: La Decouverte. 279 s. ISBN 2878991540.

SOUCHARD, M., PINSON, J.-C., VIENNE, J.-M., GAUBERT, J. Le populisme aujourd'hui. 2007. Vallet: M-Editer. 109 s. ISBN 2915725071.

TRAMPOTA, T., VOJTĚCHOVSKÁ, M. Metody výzkumu médií. 1. vyd 2010. Praha: Portál. 293 s. ISBN 8073676834.






Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá mediálním obrazem politické strany Sdružení pro republiku – Republikánské strany Československa (SPR – RSČ) a analýze mediálního diskursu v devadesátých letech 20. století. Práce se zaměřuje na analýzu diskusních pořadů v elektronických médiích, jakými jsou rozhlasové a televizní politické diskuse. Časově bylo zvoleno období, kdy toto politické uskupení fungovalo na československé a poté české politické scéně, tedy v průběhu let 1990 až 1998. Práce si všímá vývoje politické komunikace nejen samotných představitelů strany (největší prostor zaujímá mediální vystupování předsedy SPR – RSČ Miroslava Sládka), ale i vývoje politické komunikace sdělovacích prostředků. Cílem práce je výzkum a komparace mediálního vystupování členů SPR – RSČ v průběhu osmi let, od nástupu této politické strany až k jejímu politickému úpadku ve volbách v červnu roku 1998.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma thesis analyses the media image of political party Sdružení pro republiku – Republikánské strany Československa (SPR – RSČ, The Union for Republic - Republican Party of Czechoslovakia), and the media discourse in 1990s. The thesis is focused on analysis of electronic media such as radio and TV talk shows. The time period of the analysis was chosen to capture the period when this political subject was active on Czechoslovak and later on Czech political scene, i.e. 1990-1998. The author discusses the development of the political communication of the party representatives (most of the space is dedicated to media appetence of SPR – RSČ president Miroslav Sládek) and the general political communication in mass media. The goal of the thesis is to analyse the comparison of the media appearance of the party members during the eight years from when the party entered on political scene to its political decline in June 1998.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK