Budování představ čísla do 100
Název práce v češtině: | Budování představ čísla do 100 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Creating number concept up to 100 |
Klíčová slova: | sčítání, odčítání, rozklad čísla, počítání, matematika, početní strategie |
Klíčová slova anglicky: | addition, subtraction, decomposition of number, computation, mathematics, calculative strategies |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Vedoucí / školitel: | prof. RNDr. Milan Hejný, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 14.11.2010 |
Datum zadání: | 14.11.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2012 10:00 |
Místo konání obhajoby: | KMDM |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.03.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2012 |
Předmět: | výsledek diplomové práce (OSZD001) |
Oponenti: | doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Získávat poznatky o myšlenkových procesech žáků v oblasti aritmetiky do 100 metodou a) přímého vyučování, b) rozhovory s jedinci i skupinami, c) cílenou experimentální činností . poznatky zpracovat pomocí teorie generického modelu. Odhalovat kognitivní a meta-kognitivní mechanizmy, které se podílí na budování představ žáka o číslech do 100. |
Seznam odborné literatury |
Náměty na podnětné vyučování, (ed.) N. Stehlíková, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, strany 11-30 a 155 ? 195
Mathematical understanding 5 ? 11, (ed.) A. Cockburn , Paul Chapman Publishing, 2007, strany 9 ? 27 Učebnice matematiky pro 1. a 2. ročník nakladatelství Fraus Příručky pro učitele k učebnicím výše uvedeným |
Předběžná náplň práce |
Studium odborné literatury. evidence relevantních jevů při vyučování. Příprava, realizace a zpracování experimentů. Sepisovaní diplomové práce. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Study of profesional literature. Evidence of corresponding to the topic class events.
Preparation, realization and elaboration of experiments. Comnpleting of theses. |