Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití elektronických informačních zdrojů při výuce českého jazyka a literatury na středních školách
Název práce v češtině: Využití elektronických informačních zdrojů
při výuce českého jazyka a literatury na středních školách
Název v anglickém jazyce: Use of electronic information resources
in the Czech language and literature classes at high schools
Klíčová slova: elektronické informační zdroje, online informační zdroje, internet, informační gramotnost, informační vzdělávání, informační výchova, český jazyk, literatura, střední školy, gymnázia
Klíčová slova anglicky: electronic information resources, online information resources, internet, information literacy, information education, Czech language, literature, high schools
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Rudolf Vlasák
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.11.2010
Datum zadání: 12.11.2010
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 05.06.2012 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2012
Datum proběhlé obhajoby: 05.06.2012
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je prozkoumat a zhodnotit možnosti a využívání elektronických informačních zdrojů při výuce českého jazyka a literatury na středních školách.
Pojednáno bude obecně o současných trendech ve využívání ICT ve školní výuce a o snaze rozvíjet informační gramotnost studentů. Hlavní část práce bude zaměřena na průzkum dostupných elektronických informačních zdrojů, které je možno využít při výuce českého jazyka a literatury na středních školách, s ohledem na RVP. V rámci práce bude proveden průzkum využívání těchto zdrojů v praxi na příkladech středních škol v regionu Náchodsko. Závěrem práce bude zhodnocení teoretických a praktických poznatků.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
1.Infogram : portál pro podporu informační gramotnosti [online]. Praha, c2009 [cit. 2010-10-18]. Dostupné z WWW: http://www.infogram.cz/.
2.TYNER, Kathleen. Literacy in a digital world : teaching and learning in the age of information. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, 1998. xii, 291 s. LEA´s communication series. ISBN 0-8058-2226-7.
3.BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání : studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno : AISIS, 2003. 122 s. ISBN 80-239-0106-0.
4.DOMBROVSKÁ, Michaela; LANDOVÁ, Hana; TICHÁ, Ludmila. Informační gramotnost - teorie a praxe v ČR. Národní knihovna : Knihovnická revue. 2004, roč. 15, č. 1, s. 7-18. ISSN 1214-0678.
5.BRDIČKA , Bořivoj aj. Informační a komunikační technologie ve škole : pro vedení škol a ICT metodiky. Praha : Výzkumný ústav pedagogický, 2010. 72 s. ISBN 978-80-87000-31-1.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK