Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Strategický plán optimalizace informačních potřeb firmy Weiler s.r.o.
Název práce v češtině: Strategický plán optimalizace informačních potřeb firmy Weiler s.r.o.
Název v anglickém jazyce: Strategic plan of optimalization information needs in company Weiler s.r.o.
Klíčová slova: Informační pracovník, informační služby, informační potřeby, strojírenství, strategický plán
Klíčová slova anglicky: Information worker, information service, information needs, machine tool, strategic plan
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Ing. Petr Očko, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.11.2010
Datum zadání: 12.11.2010
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 19.09.2011 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.08.2011
Datum proběhlé obhajoby: 19.09.2011
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Helena Lipková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je provést analýzu informačních procesů ve společnosti Weiler s.r.o. a navrhnout efektivní alternativu zajištění správného toku informací ve firmě, tedy uspokojování informačních potřeb.
Předběžná osnova práce:
Úvod 1. Teorie strategického plánu
2. Definování funkce informačního pracovníka a oddělení v podniku
3. Představení společnosti Weiler s.r.o.
4. Strategická analýza prostředí záměru
5. Analýza informačních potřeb společnosti
6. Strategický plán optimalizace informačních potřeb
7. Návrh řešení
Závěr
Seznam odborné literatury
· Česko. Ministerstvo financí. 2010. ARES : Administrativní registr ekonomických subjektů [online]. 2010 [cit. 2011-08-15]. Dostupné z WWW: <http://wwwinfo.mfcr.cz/ares/>.
· Association of Independent Information Professionals. 2008. Association of Independent Information Professionals : Knowledge Delivered [online]. Copyright © 2008 - 2010 [cit. 2011-06-19]. Dostupné z WWW: <http://www.aiip.org/>.
· BABKA, Michael. 1994. Kde a jak hledat informace o firmách. 1. vyd. Praha : Management Press, 1994. 174 s. ISBN 80-85603-56-X.
· Budoucnost profesí [online]. Poslední aktualizace: 12.08.2011 [cit. 2011-08-14]. Dostupné z WWW: <http://budoucnostprofesi.cz/>.
· Český statistický úřad. 2011. Český statistický úřad [online]. 2011, Aktualizováno dne: 12. 8. 2011 [cit. 2011-08-14]. Dostupné z WWW: <www.czso.cz>.
· DIAČIKOVÁ, Anna. 2004. Aké šance má firemné informačné stredisko v súčasnosti? In: Inforum 2004: 10. konference o profesionálních informačních zdrojích, 25. – 27.5. 2004: sborník z konference informačních profesionálů [online]. Praha : Albertina icome Praha; Vysoká škola ekonomická v Praze, 2004 [cit. 2011-07-20]. Dostupný z WWW: <http://www.inforum.cz/inforum2004/pdf/Diacikova_Anna.pdf>.
· DVOŘÁKOVÁ, Michala. 2009. Uplatnění informační profese ve strojírenství [Applying the information profession in machine industries]. Praha, 2009-05-22. 67 s., 1 s. příl. Bakalářská práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví. Vedoucí bakalářské práce Doc. PhDr. Rudolf Vlasák.
· Evropský průvodce kompetencemi v oboru knihovnických a informačních služeb. Část 1. Kompetence a schopnosti. Část 2. Úrovně kvalifikace. 2006. Přel. Lucie Landová, překlad upravila a redig. Jarmila Burgetová. Praha : SKIP ČR, 2006. 91 s. Dostupné z WWW:<http://skip.nkp.cz/KeStazeni/Pruvodce_kompetencemi2007.pdf>. ISBN 80-85851-17-2.
· Finance News, Blogs, Suppliers and more from finance.zibb.com [online]. 2011 [cit. 2011-07-13]. TOTAL VALUE CREATION Trademark Details. Dostupné z WWW: <http://finance.zibb.com/trademark/total+value+creation/29776778>.
· GRASSEOVÁ, Monika; DUBEC, Radek; ŘEHÁK, David. 2010. Analýza v rukou manažera : 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení [online]. Brno : Computer Press, 2010 [cit. 2011-07-12]. Co je to strategické řízení, s. 11-34. Dostupné z WWW: <http://static.eplanet.sk/files/9788025126219_01.pdf>.
· HOLSAPPLE, Clyde. 2004. Handbook on knowledge management [online]. Berlin : Springer, 2004 [cit. 2011-07-14]. Dostupné z WWW: <http://books.google.cz/books?id=UDSqNFfzff0C&pg=PA262&lpg=PA262&dq=%22value+chain+scorecard%22&source=bl&ots=x_vztv5FJ7&sig=ktzJF77QVb4dVrRztvrwMP03Vo4&hl=cs&ei=ee4dTuTRG47IswbEntmyDQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CB8Q6AEwADgK#v=onepage&q=%22value%20chain%20scorecard%22&f=false>. ISBN 3-540-20005-3.
· HUŠEK, Zdeněk; ŠUSTA, Marek; PŮČEK, Milan. 2006. Aplikace metody Balanced Scorecard (BSC) ve veřejném sektoru [online]. Praha : Národní informační středisko pro podporu jakosti, 2006 [cit. 2011-08-15]. Dostupné z WWW: <http://www.npj.cz/soubory/publikace/123269107287863.pdf>.
· JAŠEK, Roman. 2011. POJEM “INFORMANÍ MANAGEMENT“. Information management and main aim of this theme. Acta Logistica Moravica [online]. 2011, ročník 1, číslo 1, s. 29-34, [cit. 2011-06-20]. Dostupný z WWW: <http://web2.vslg.cz/fotogalerie/acta_logistica/2011/1_cislo/acta_logistica_1_2011.pdf>. ISSN 1804-8315.
· KEŘKOVSKÝ, Miloslav; DRDLA, Miloš. 2003. Strategické řízení firemních informací : teorie pro praxi. vydání první. Praha : C. H. Beck, 2003. 187 s. ISBN 80-7179-730-8.
· KOZEL, Roman, et al. 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada, 2006. 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
· MALLYA, Thaddeus. 2007. Základy strategického řízení a rozhodování. První vydání. Praha : Grada, 2007. 246 s. ISBN 978-80-247-1911-5.
· MICHALKO, Milan. 2007. Strategický management [online]. 1. vyd. Ostrava : Vysoká škola podnikání, a.s. v Ostravě, 2007 [cit. 2011-08-15]. Dostupné z WWW: <http://novyjicin.tym.cz/Opory/III.rocnik_semestr%20letni/strategicky_management.pdf>. ISBN 80-86764-60-5.
· MOLNÁR, Zdeněk. 2008. Potřeba, místo a úloha Competitive Intelligence profesionála v organizaci [online]. In Sborník konference systémová integrace 2008, CSSI, 2008 [cit. 2011-05-17]. Dostupný z WWW: <http://si.vse.cz/archive/proceedings/2008/potreba-misto-a-uloha-ciprofesionala-v-organizaci.pdf>.
· MYNÁŘOVÁ, Lenka. 2008. New types of Information for Marketing and Sales [online]. In Konference Insoource, Praha, 2008 [cit.2011-03-25]. Dostupný z WWW: <http://www.insource.cz/pdf/2008/mynarova-lenka1.pdf>.
· PAPÍK, Richard. 2001. Competitive Intelligence, informační služby, Internet a informační profese. Ikaros [online]. 2001, roč. 5, č. 4 [cit. 04.05.2011]. Dostupný z WWW: <http://www.ikaros.cz/node/739>. URN-NBN:cz-ik739. ISSN 1212-5075.
· PERLÍN, Radim. 2002. Strategický plán mikroregionu. vydání první. Kolinec : AgAkcent, 2002. 52 s. ISBN 80-903093-0-5.
· PŘIBYLOVÁ, Martina. 2000. Socioekonomické postavení informačních profesionálů v dnešní společnosti : soukromý sektor. Národní knihovna : knihovnická revue. 2000, roč. 11, č. 5-6, s. 212-226 [cit. 2011-03-10]. Dostupný také z WWW:<http://knihovna.nkp.cz/Nkkr0005-6/0005-6212.html>.
· RAFAJ, Nikola. 2011. Přeskočíme management znalostí? : inspirace českého managementu novým supertrendem. [2011] [cit. 2011-05-15].]. Dostupný z WWW:<http://www.kip.zcu.cz/kursy/KM/texty/rafaj.doc>.
· SCHORCHT, Hagen; NISSEN, Volker. 2008. Challenge Knowledge Valuation. In Proceedings of I-KNOW´08 and I-MEDIA ´08 [online]. 2008 [cit. 2011-07-13]. Dostupné z WWW: <http://www.tu-ilmenau.de/fileadmin/media/wid/forschung/Publikationen/OnlinePublikationen/2008-Schorcht-Nissen-ChallengeKnowledgeValuation.pdf>.
· SKÁLOVÁ, Petra. 2005. Podniková ekonomika 1. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2005. 80 s. ISBN 80-7043-403-1.
· Special Libraries Association. 2009. Special Libraries Association [online]. (c)2009 [cit. 2011-06-19]. Dostupné z WWW: <http://www.sla.org/>.
· Strategic and Competitive Intelligence Professionals. 2011. Strategic and Competitive Intelligence Professionals [online]. [2011] [cit. 2011-06-19]. Dostupné z WWW: <http://www.scip.org/>.
· Strategické plánování a řízení rozvoje území [online]. [2011] [cit. 2011-07-19]. Dostupné z WWW: <http://www.rozvoj-pk.cz/soubory/topmanazeri/Den02_studijni_material_SP.pdf>.
· SYNEK, Miloslav a kol. 2002. Podniková ekonomika. 3. vyd. Praha : C. H. Beck, 2002. 479 s. ISBN 80-7179-736-7.
· ŠMEJKAL, Petr. 2010. Role informačního specialisty v procesu Competitive Intelligence. ProInflow [online]. 10.07.2010 [cit. 20.06.2011]. Dostupný z WWW: <http://pro.inflow.cz/role-informacniho-specialisty-v-procesu-competitive-intelligence>. ISSN 1804–2406.
· ŠULÁK, M; VACÍK, E. 2005. Strategické řízení v podnicích a projektech. Praha : VŠFS, 2005. 233 s. ISBN 80-86754-35-9.
· ŠULÁK, Milan, VACÍK, Emil, IRCINGOVÁ, Jarmila. 2007. Teze k přednáškám předmětu Řízení podnikatelských projektů. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. 159 s. ISBN 978-80-7043-612-7.
· TRUNEČEK, Jan. 2004. Management znalostí. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2004. 131 s. ISBN 80-7179-884-3.
· Vacek, Jiří. 2004. Manažerské rozhodování [online]. 2004 [cit. 2011-08-14]. Dostupné z WWW: <http://www.google.cz/url?sa=t&source=web&cd=6&ved=0CEkQFjAF&url=http%3A%2F%2Fwww.kip.zcu.cz%2Fkursy%2FMR%2FMR2.ppt&rct=j&q=mana%C5%BEersk%C3%A9%20rozhodov%C3%A1n%C3%AD%20vacek%20filetype%3Appt&ei=XhJJTpnWI82D-wbLwbWNBw&usg=AFQjCNERkRfgC1hIAjcqfw4k2ls1GenOEw&cad=rja>.
· VACÍK, Emil. 2005. Inovace - Risk management [online]. 2005 [cit. 2011-08-14]. Dostupné z WWW: <http://www.google.cz/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBgQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.arkontakt.cz%2Fdownload%2FMAEK_VSFS%2FInovace__Risk_management.ppt&rct=j&q=strategick%C3%A9%20sc%C3%A9n%C3%A1%C5%99e%20filetype%3Appt&ei=RC5ITpXED4bysgbbge2kBw&usg=AFQjCNG9mCrkojH_NLCrO_UyX_rtKCNP0A&sig2=LyEaaowiQBXgx2tKTwNgOQ&cad=rja>.
· VLASÁK, R. 2001. Informační politika: základní východiska a současnost ve vyspělých demokraciích. In Informační studia a knihovnictví v elektronických textech I [CD-ROM]. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví, 2001 [cit.2011-05-30]. 194 s. Dostupné také z WWW portálu: <http://texty.jinonice.cuni.cz/>.
· VYMĚTAL, Jan; DIAČIKOVÁ, Anna; VÁCHOVÁ, Miriam. 2005. Informační a znalostní management v praxi. 1. vyd. Praha : LexisNexis CZ, 2005. 399 s. ISBN 80-86920-01-1.
· WEILER Holoubkov. 2006. WEILER Holoubkov s.r.o. [online]. c2006 [cit. 2009-04-26]. Dostupný z WWW:<http://www.weilercz.com/cz/index.html>.
· ZAPLETAL, Ladislav. 2010. Sociologie pro ekonomy II. Brno : Vysoká škola Karla Engliše, 2010. 48 s. ISBN 978-80-86710-14-3.
· Zpráva nezávislého auditora k účetní závěrce k 31. 12. 2008, výroční zprávě a zprávě o vztazích mezi propojenými osobami za účetní období 2008. Praha : [s.n.], 2009. 42 s. Dostupné z WWW: <http://www.justice.cz/xqw/xervlet/insl/getFile?listina.@slCis=400162345&listina.@rozliseni=pdf&listina.@klic=6797276bd3b89d3b4d49e987073b0a89>.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK