Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výchova dítěte s autismem v ústavní péči
Název práce v češtině: Výchova dítěte s autismem v ústavní péči
Název v anglickém jazyce: Education of autistic children in social care institutions
Klíčová slova: Autismus, poruchy autistického spektra, komunikace, diagnostické metody, ústavní péče, integrace, mentální retardace, standardy kvality sociální péče, strukturované učení, TEACCH
Klíčová slova anglicky: Autism, autistic spectrum disorders, communication, diagnostic methods, institutional care, integration, mental retardation, quality standarts of care, structured teaching, TEACCH programme
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.11.2010
Datum zadání: 10.11.2010
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 01.06.2011 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:24.03.2011
Datum proběhlé obhajoby: 01.06.2011
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Hana Krykorková, CSc.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Seznam literatury:
ATTWOOD, T. Aspergerův syndrom: Porucha sociálních vztahů a komunikace. 1 vyd. Praha : Portál, 2005. 204 s. ISBN 80-7178-979-8.
BARON-COHEN, S. Autism: The Facts. 1. vyd. Oxford : Oxford University Press, 1993. 113 s. ISBN 0-19-262328-1.
BEYER, J.; GAMMELTOFT, L. Autismus a hra: Příprava herních aktivit pro děti s autismem. 1. vyd. Praha : Portál, 2006. 100 s. ISBN 80-7367-157-3.
HELUS, Z. Vyznat se v dětech. 2. dopl. vyd. Praha : SPN, 1987. 216 s.
HOWLIN, P. Autismus u dospívajících a dospělých: Cesta k soběstačnosti. 1. vyd. Praha : Portál, 2005. 296 s. ISBN 80-7367-041-0.
HRDLIČKA, M.; KOMÁREK, V., et.al. Dětský autismus : přehled současných poznatků. 1. vyd. Praha : Portál, 2004. 208 s. ISBN 80-7178-813-9.
JORDAN, R. Education of children and young people with autism. Birmingham : Birmingham University, UNESCO, 1997, 142 s.
KOLÁŘ, Z. Úvod do studia pedagogiky. 1. vyd. Ústí nad Labem : Pedagogická fakulta UJEP, 1996. 96 s. Skripta. ISBN 80-7044-135-6.
KOMENSKÝ, J. A. Didaktika. 1: Nawržení krátké o obnowení škol w Králowstwí Českém. 2, Příslowí, čili, Maudrost starých předků za zrcadlo wystawená potomkům. Staročeská Bibliothéka, 1849. 268 s.
KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. 2 vyd. Praha : Portál. 148 s. ISBN 80-7178-150-9.
KRÁLOVÁ, J.; RÁŽOVÁ, E. Zařízení sociální péče pro seniory a zdravotně postižené občany. 1. vyd. Olomouc : Anag, 2001. 287 s. ISBN 80-7263-083-0.
KRAUS, B.; POLÁČKOVÁ, V.; et al. Člověk-prostředí-výchova. Brno : Paido, 2001. 200 s. ISBN 80-7315-004-2.
LANGMEIER, J.; MATĚJČEK, Z. Psychická deprivace v dětství. 2. vyd. Praha : SZN, 1968. 384 s.
MATOUŠEK, O. a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha: portál, 2003. 380 s. ISBN 80-7178-548-2.
MATOUŠEK, O. Ústavní péče. 2. vyd. Praha : Sociologické nakladatelství, 1999. 159 s. ISBN 80-858500-76-1.
MÜHLPACHR, P. Vývoj ústavní péče. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2001.
NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství. 1. vyd. Praha : Portál, 2000. 160 s. ISBN 80-7178-197-5.
Osnovy výchovné práce pro mentálně postiženou mládež v ÚSP. Praha : Organizační odbor ministerstva práce a sociálních věcí ČSR, 1980. 65 s.
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 1. Vyd. Praha : Karolinum, 2004. 270 s. ISBN 80-7184-569-8.
RICHMAN, S. Výchova dětí s autismem: Aplikovaná behaviorální analýza. 1. vyd. Praha : Portál, 2006. 128 s. ISBN 80-7367-102-6.
ŘÍČAN, P.; KREJČÍŘOVÁ, D., et al. Dětská klinická psychologie. 1. vyd. Praha : Grada, 1995. 400 s. ISBN 80-7169-168-2.
STÁRKOVÁ, B. Výchova dítěte s mentální retardací v rodině a ústavní péči : Absolventská práce. Praha : VOŠSP, 2004. 47 s.
STIBALOVÁ, Kateřina. Co je Burnout syndrom. Sociální služby. říjen 2010, XII., 10, s. 20-21.
STOCK, CH.: Syndrom vyhoření a jak jej zvládnout. Praha : Grada, 2010. 112 s. ISBN 978-80-247-3553-5.
ŠTVERÁK, V. Obecná a srovnávací pedagogika. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1997. 274 s. Skripta. ISBN 80-7184-489-6.
THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. 1. vyd. Praha : Portál, 2006. 456 s. ISBN 80-7367-091-7.
THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra: Včasná diagnóza branou k účinné pomoci. Informační příručka. 2. vyd. Praha : APPLA, 2008. 62 s.
VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H., et al. Pedagogika pro učitele. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 404 s. ISBN 978-80-247-1734-0.

Internetové zdroje:
Autism Therapy : Autism Teaching Methods: Sensory Integration Therapy [online]. 2011 [cit. 2011-01-19]. AutismWeb. Dostupné z WWW: <http://www.autismweb.com/ sensory.htm>.
Autismus jako metabolická porucha [online]. GFCF : Portál o poruchách autistického spektra. 2005-01-30 - [cit. 2010-08-14]. Dostupný z WWW: < http://www.gfcf.unas.cz/home. html>.
Biofeedback [online]. 2009 [cit. 2010-08-04]. Dostupný z WWW: <http://nealmiller.org/?cat=3>.
Mezinárodní klasifikace nemocí – 10 revize [online]. Ústav zdravotnických informací a statistiky. 2008 - [cit. 2010-08-23]. Dostupný z WWW: < http://www.uzis.cz/cz/mkn/mkn.pdf>.
Neurofeedback (EEG biofeedback) may help those with autism [online]. The Medical News. 2008-02-27 - [cit. 2010-08-18]. Dostupný z WWW: < http://www.news-medical.net/news/2008/02/27/35662>.
Strukturované učení [online]. Praha: Autismus.cz : Portál o poruchách autistického spektra. 2007 - [cit. 2010-08-22]. Dostupný z WWW: < http://www.autismus.cz/strukturovane-uceni/strukturovane-uceni-2.html>.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK