Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Formativní přínos divadelně-muzikálních projektů pro aktéry i diváky
Název práce v češtině: Formativní přínos divadelně-muzikálních projektů pro aktéry i diváky
Název v anglickém jazyce: The formative benefits of theatre-music projets for actors and audiences
Klíčová slova: Aplikované drama, aplikované divadlo, formativní vliv, imigrace, imigrant, sociální divadlo.
Klíčová slova anglicky: Applied drama, applied theatre, formative influences, immigration, immigrant, social theatre.
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 10.11.2010
Datum zadání: 10.11.2010
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 19.09.2012 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:20.06.2012
Datum proběhlé obhajoby: 19.09.2012
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce má povahu teoreticko-empirické studie a je rozdělena do devíti kapitol. Po úvodu se druhá kapitola zabývá teoretickými východisky, definuje pojmy aplikované divadlo (drama) a sociální divadlo, jichž se týká empirická část a představuje je v širším kontextu. Třetí kapitola pak přináší přehled projektů realizovaných v České republice. Čtvrtá kapitola definuje dimenze existence imigranta a psychosociální události s imigrací spojené. Pátá kapitola přináší krátký pohled na praktické využití aplikovaného dramatu v českých podmínkách, v divadle Archa. Šestá kapitola pak přináší kvalitativní výzkum na téma formativního vlivu divadelně-muzikálního projektu divadla Archa na jeho účastníky z řad imigrantů. Sedmá kapitola je empirickou sondou, která představuje profil diváka takovýchto představení a popisuje jeho motivaci k návštěvě sociálně zaměřeného divadelního projektu. Poslední, osmá kapitola, přináší závěrečný pohled na celou práci. Devátá kapitola obsahuje soupis použité literatury a zdrojů.
Seznam odborné literatury
§1, zák. č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území ČR.
ADAIR, John. Efektivní komunikace. 1.vyd. Praha: Alfa Publishing, 2004. ISBN 80-86851-10-9.
BOAL, A.: Games for actors and non-actors. London: Routledge. 1998.ISBN: 0-415-06155-5.
BOAL,A: Theatre of the oppressed. Sidmouth: Pluto Press, 2008. ISBN: 978-0-7453-2838-6.
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Příručka pro uživatele. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7184-141-2.
DOHNALOVÁ M.: Tolerance in Multicultural Society of Central Europe.2006. Prague: EIS SVLP UK, 2006. ISBN 80-903-623-1-1.
FREIRE, P.: Pedagogy of the oppressed. London: Penguin Books. 1996. ISBN: 978-0-140-25403-7.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 2.vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum, základy teorie a aplikace. 2.vyd.. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-485-4.
HOFSTEDE, Geert.2003. Cultures and organizations. Software of the mind. Interculturel Cooperation and its importance for survival. London: Profile Books, 2003. ISBN 1- 86197- 543- 0.
HUBENÁ, J. Migrace, integrace a vzdělávání cizinců v České republice.Praha: Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogika, 2008. Vedoucí disertační práce doc. PhDr. Martin Kopecký, Ph.D.
KALOUS Jaroslav, VESELÝ Arnošt ed..2006. Teorie a nástroje vzdělávací politiky. 1 vyd. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1260-7. ISBN 80-246-1259-3 (soubor).
MEYER-DINKGRAFE, D.: Theatre and Consciousness. Bristol: Intellect Ltd. 2005. ISBN: 978-1841509259.
MAŇÁK J.; ŠVEC V. (ed.). Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6.
MILLING, J.; DEIDRE H.: Devising Performance. UK: Palgrave Macmillan. 2005.ISBN 1-4039-0663-7.
MüLLEROVÁ M., KAŠPÁREK O., FRAJTOVÁ V.: Umělci pro společnost. Příklady kulturních projektů v oblasti sociální inkluze. 1 vyd. Praha: Česká kancelář programu Culture nákladem Institutu umění – Divadelního ústavu. 2010. ISBN: 978-80-7008-249-2
MORGENSTERNOVÁ, Monika, ŠULOVÁ Lenka a kol. Interkulturní psychologie. Rozvoj interkulturní senzitivity. 1 vyd. Praha: Nakladatelství Karolinum.2007. ISBN 978-80-246-1361-1.
NICHOLSON, H.: Applied drama: the gift of theatre. Houndmills: Palgrave Macmillan. 2005. ISBN: 978-1-4039-1646-4.
NÝDRLOVÁ, V. Playback divadlo: Každý máme příběh, který chceme sdílet. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra sociální pedagogiky, 2011.158 s. Vedoucí bakalářské práce MgA. Lenka Remsová.
ODDEY A.: Devising Theatre: Practical and Theoretical Handbook. London: Routhledge, 1994. ISBN 0-415-04900-8
MILLING, J.; DEIDRE H.: Devising Performance. UK: Palgrave Macmillan. 2005.ISBN 1-4039-0663-7.
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 2.dotisk 1.vyd.. Praha: Karolinum, 2007. ISBN978-80-7184-5690.
PETRUCIJOVÁ, J. Multikulturalismus, kultura a identita. 1. vyd. Ostrava: Katedra pedagogiky (Ostravská univerzita v Ostravě), 2005. 66s. ISBN 80-7368-083-1.
PRENDERGAST M.; SAXTON J.: Applied Theatre : International Case Studies and Challenges for Practice. Bristol: Intellect Ltd., 2009. ,ISBN: 9781841502816.
PRŮCHA, J.: Multikulturní výchova: Teorie-praxe-výzkum. 1. vyd.Praha: ISV, 2001. ISBN 80-85866-72-2.
PRŮCHA, J.: Interkulturní psychologie: Sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů. 2. rozšíř. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-280-5.
REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009.ISBN 978-80-2473-0066.
REMSOVÁ, L. Divadlo utlačovaných a jeho edukační možnosti v sociální pedagogice. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra sociální pedagogiky, 2011. 210 str. Vedoucí disertační práce doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
SCHWEITZER, P.; JACKSON, G.: Reminiscence Theatre : Making Theatre from Memories. London: Jessica Kingsley Publishers. 2006. ISBN 978-1-8431-0430-8.
STRAUSS, A.;CORBINOVÁ,J.: Základy kvalitativního výzkumu. Vyd.1. Brno: Sdružení podané ruce, 1999. ISBN
TAYLOR, P.: Applied Theatre: creating transoformative encounters in the community. 1.titl. Pourtsmouth: Heinemann. 2003. ISBN: 0-325-00535-4.
TUČKOVÁ, T.: Kulturní šok – krize, nebo běžná reakce? Psychologie dnes, 2006, roč. 12, č. 1, s. 16-18.
VALENTA, J.: Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1.
VALENTA, J.: Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik (srovnání systémů). Vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství, 1999. ISBN: 80-85866-40-4.
VALENTA, J.: Učíme(se) komunikovat. Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Vyd. 2. Kladno: AISIS, 2010. ISBN 978-80-904071-5-2.
VALENTA, M. REISMAN, M. Dramaterapie. Olomouc: Netopejr, 1999. ISBN 80-86096-27-0.
VALENTA, M. a kol. Přístupy ke vzdělávání cizinců v České republice. 1 vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2003. ISBN 80-244-0586-5.
VAN ERVEN, E.: Community Theatre : Global Perspectives. London: Routledge. 2000. ISBN: 978-0-4151-9031-2.
WOOSTER, R.: Contemporary Theatre in Education. Bristol: Intellect Ltd. 2007. ISBN: 978-1-8415-0170-3.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK