Krizový plán jako pomoc učiteli při řešení situací spjatých s rizikovým chováním žáků
Název práce v češtině: | Krizový plán jako pomoc učiteli při řešení situací spjatých s rizikovým chováním žáků |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Crisis plan to assist teachers in dealing with situations related to the risk behavior of students |
Klíčová slova: | Krizový plán, žák, rodič, pedagog, školní metodik prevence, školní poradenské pracoviště, rizikové chování, prevence rizikového chování, krizová intervence, poradenství, delegace, spolupráce. |
Klíčová slova anglicky: | Crisis plan, pupil, parent, teacher, school methodics of prevention, school counseling department, risk behavior, risk behavior prevention, crisis intervention, counseling, delegation,cooperation. |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 10.11.2010 |
Datum zadání: | 10.11.2010 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 08.01.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 29.01.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.12.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 29.01.2013 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Pokyny k vypracování:
1. Stanovení cílů a obsahu diplomové práce, jako práce teoreticko praktické. Předběžná osnova diplomové práce: · Definice základních pojmů · Rizikové chování a možnosti prevence · Role učitele · Funkce krizového plánu · Způsoby řešení krizových situací · Manuál k využití krizového plánu 2. Literární rešerše zvoleného tématu práce. 3. Interpretace a analýza získaných informací, zpracování poznatků. 4. Příprava praktické části. 5. Provedení praktické části. 6. Analýza a vyhodnocení výsledků. 7. Formulace výsledků a závěrů, zhodnocení praktické části a jejího přínosu pro přímé využití. |
Seznam odborné literatury |
· BELZ, Horst, SIEGRIST, Marco. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. 1. vyd. Praha : Portál, 2001. 375 s. ISBN 80-7178-479-6.
· BĚTÁK, L., FERBAROVÁ, R., PLOCEK, K., SKÁCELOVÁ, L. Prevence sociálně patologických jevů ve škole. Brno: Vydavatelství Masarykovy Univerzity, 1997. · JEDLIČKA, R., KOŤA, J., Analýza a prevence sociálně patologických jevů. Praha: UK, 1998. · Kasíková, H., Valenta, J. Reformu dělá učitel. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. ISBN 80-901660-0-8. · KLAPILOVÁ, S. Mravní nemoci mládeže a jejich prevence. Praha: Konvoj, 1998. · KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. 2. vyd. Praha : Portál, 2001. 256 s. ISBN 80-7367-014-3. · POKORNÝ, Vratislav, TELCOVÁ, Jana, TOMKO, Anton. Prevence sociálně patologicých jevů. Brno : Ústav psychologického poradenství a diagnostiky, 2003. 186 s. ISBN 80-86568-04-0. · VODÁČKOVÁ, Daniela, et al. Krizová intervence. 1. vyd. Praha : Portál, 2002. 543 s. ISBN 80-7178-696-9. · PEŠEK, R., NEČESANÁ, K.Prevence užívání tabáku, alkoholu a jiných drog u dospívajících. Praha: Ministerstvo zdravotnictví, 2009. ISBN 978-80-254-5971-3 Legislativa: · Metodický pokyn ministra školství, mládeže a tělovýchovy k prevenci a řešení šikanování mezi žáky škol a školských zařízení č.j. 24 246/2008-6 · Metodický pokyn k primární prevenci sociálně patologických jevů u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních, Věstník MŠMT č.11/2007 · Spolupráce předškolních zařízení, škol a školských zařízení s Policií ČR při prevenci a při vyšetřování kriminality dětí a mládeže a kriminality na dětech a mládeži páchané, Věstník MŠMT č. 11/2003 · Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže v působnosti resortu školství, mládeže a tělovýchovy na období 2009 – 2012 · Zákon O odpovědnosti mládeže za trestné činy, č. 218/2003 Sb. · Zákon O sociálně-právní ochraně dětí, č.359/1999 Sb. |