Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Krizový plán jako pomoc učiteli při řešení situací spjatých s rizikovým chováním žáků
Název práce v češtině: Krizový plán jako pomoc učiteli při řešení situací
spjatých s rizikovým chováním žáků
Název v anglickém jazyce: Crisis plan to assist teachers in dealing with situations
related to the risk behavior of students
Klíčová slova: Krizový plán, žák, rodič, pedagog, školní metodik prevence, školní poradenské pracoviště, rizikové chování, prevence rizikového chování, krizová intervence, poradenství, delegace, spolupráce.
Klíčová slova anglicky: Crisis plan, pupil, parent, teacher, school methodics of prevention, school counseling department, risk behavior, risk behavior prevention, crisis intervention, counseling, delegation,cooperation.
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.11.2010
Datum zadání: 10.11.2010
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 08.01.2013
Datum a čas obhajoby: 29.01.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:14.12.2012
Datum proběhlé obhajoby: 29.01.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Pokyny k vypracování:
1. Stanovení cílů a obsahu diplomové práce, jako práce teoreticko praktické.
Předběžná osnova diplomové práce:
· Definice základních pojmů
· Rizikové chování a možnosti prevence
· Role učitele
· Funkce krizového plánu
· Způsoby řešení krizových situací
· Manuál k využití krizového plánu
2. Literární rešerše zvoleného tématu práce.
3. Interpretace a analýza získaných informací, zpracování poznatků.
4. Příprava praktické části.
5. Provedení praktické části.
6. Analýza a vyhodnocení výsledků.
7. Formulace výsledků a závěrů, zhodnocení praktické části a jejího přínosu pro přímé využití.
Seznam odborné literatury
· BELZ, Horst, SIEGRIST, Marco. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. 1. vyd. Praha : Portál, 2001. 375 s. ISBN 80-7178-479-6.
· BĚTÁK, L., FERBAROVÁ, R., PLOCEK, K., SKÁCELOVÁ, L. Prevence sociálně patologických jevů ve škole. Brno: Vydavatelství Masarykovy Univerzity, 1997.
· JEDLIČKA, R., KOŤA, J., Analýza a prevence sociálně patologických jevů. Praha: UK, 1998.
· Kasíková, H., Valenta, J. Reformu dělá učitel. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. ISBN 80-901660-0-8.
· KLAPILOVÁ, S. Mravní nemoci mládeže a jejich prevence. Praha: Konvoj, 1998.
· KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. 2. vyd. Praha : Portál, 2001. 256 s. ISBN 80-7367-014-3.
· POKORNÝ, Vratislav, TELCOVÁ, Jana, TOMKO, Anton. Prevence sociálně patologicých jevů. Brno : Ústav psychologického poradenství a diagnostiky, 2003. 186 s. ISBN 80-86568-04-0.
· VODÁČKOVÁ, Daniela, et al. Krizová intervence. 1. vyd. Praha : Portál, 2002. 543 s. ISBN 80-7178-696-9.
· PEŠEK, R., NEČESANÁ, K.Prevence užívání tabáku, alkoholu a jiných drog u dospívajících. Praha: Ministerstvo zdravotnictví, 2009. ISBN 978-80-254-5971-3

Legislativa:
· Metodický pokyn ministra školství, mládeže a tělovýchovy k prevenci a řešení šikanování mezi žáky škol a školských zařízení č.j. 24 246/2008-6
· Metodický pokyn k primární prevenci sociálně patologických jevů u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních, Věstník MŠMT č.11/2007
· Spolupráce předškolních zařízení, škol a školských zařízení s Policií ČR při prevenci a při vyšetřování kriminality dětí a mládeže a kriminality na dětech a mládeži páchané, Věstník MŠMT č. 11/2003
· Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže v působnosti resortu školství, mládeže a tělovýchovy na období 2009 – 2012
· Zákon O odpovědnosti mládeže za trestné činy, č. 218/2003 Sb.
· Zákon O sociálně-právní ochraně dětí, č.359/1999 Sb.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK