Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vývoj českých učebnic prvopočátečního čtení a psaní v průběhu 20. století
Název práce v češtině: Vývoj českých učebnic prvopočátečního čtení a psaní v průběhu 20. století
Název v anglickém jazyce: The development of Czech elementary reading and writing textbooks
in the 20th century
Klíčová slova: čtení, výuka čtení, výuka psaní, učebnice čtení, slabikáře, první čítanky
Klíčová slova anglicky: reading, reading education, writing education, reading textbooks, first books
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Růžena Váňová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 09.11.2010
Datum zadání: 26.04.2011
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 18.09.2012 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:27.06.2012
Datum proběhlé obhajoby: 18.09.2012
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce bude zpracování přehledu českých učebnic prvopočátečního čtení a psaní, používaných na území dnešní ČR v průběhu 20. století.
Předběžná osnova:
- Metody výuky čtení a psaní
- Učebnice čtení (slabikáře a první čítanky)
- Učebnice psaní
- Autoři a ilustrátoři
Diplomová práce bude teoretického charakteru a bude zpracovávána za využití historiografických, bibliografických, deskriptivních a interpretativních metod.
Seznam odborné literatury
SANTLEROVÁ, Květoslava. Metody ve výuce čtení a psaní. Brno. Paido, 1995.
KŘIVÁNEK, Zdeněk, WILDOVÁ, Radka, a kol. Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha. Univerzita Karlova, 1998
KŘIVÁNEK, Zdeněk, WILDOVÁ, Radka. Čítanky pro základní školy. In Zlatý máj CZ Roč. 41 ; č.2 (1997) ; s.50-54
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK