Fyzikální procházky iQparkem
Název práce v češtině: | Fyzikální procházky iQparkem |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Field Trip Activities to IQpark |
Klíčová slova: | fyzika, procházka,výuka fyziky, IQ park, science centrum, žák, neformální výuka, experiment |
Klíčová slova anglicky: | physics, non-formal education, science center, iq park, physics education, experiment |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Martina Kekule, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 12.11.2010 |
Datum zadání: | 12.11.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 13.09.2012 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.08.2012 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 03.08.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.09.2012 |
Oponenti: | doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Provést rešerši koncepce fyzikálních procházek v některých evropských a světových science centrech.
2. Seznámit se s exponáty v IQ parku a navrhnout podle vybraných hledisek trasy několika možných fyzikálních procházek. 3. Podrobně rozpracovat včetně metodické a didaktické dokumentace vybrané fyzikální procházky. 4. Provést pilotáž těchto procházek (ve spolupráci s lektory metodiky iQparku). |
Seznam odborné literatury |
Hilscher H.: Physikalische Freihand-experimente. Aulis Verlag Deubner, Köln 2004.
Hewitt P.: Conceptual Physics. Addison Wesley 2002. Wendt G.: 700 Science Experiments for Everyone. Unesco 1956. Články v Am.J.Phys, Eur.J..Phys., Physics Education, sbornících GIREP, popřípadě jiné, podle zadání vedoucího práce. |
Předběžná náplň práce |
V současné expozici iQparku v Liberci je v provozu velké množství interaktivních exponátů, které tématicky spadají do různých oblastí fyziky a příbuzných oborů. Fyzikálně zaměřených exponátů je přitom nejvíce.
Úkolem diplomanta bude zpracovat náměty na několik tématicky zaměřených procházek expozicemi. Tyto procházky budou koncipovány tak, aby byly rozšířením školní výuky fyziky. K procházkám budou zpracovány doprovodné texty a pracovní listy. Navržené tématické fyzikální procházky budou otestovány ve spolupráci s lektory iQparku. Aby byly vycházky užitečným doplňkem aktivit, které iQpark nabízí, bude při práci nutná spolupráce s lektory-metodiky iQparku. Student by proto měl mít jako konzultanta někoho ze zkušených lektorů tohoto zařízení. Výstupem této diplomové práce by měla být kompletně zpracovaná dokumentace k fyzikálním procházkám obsahující studijní texty pro žáky, pracovní listy pro žáky a materiály pro doprovázející učitele. Součástí dokumentace by měly být také metodické materiály pro lektory iQparku, týkající se zpracovaných tématických námětů k těmto procházkám. |