Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití e-learningu ve výuce pedagogicko-psychologických témat
Název práce v češtině: Využití e-learningu ve výuce pedagogicko-psychologických témat
Název v anglickém jazyce: The use of e-learning in the education of pedagogical-psychological topic
Klíčová slova: e-learning, ICT, technologicko didaktická znalost obsahu (TPACK), didaktika, vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky: e-learning, ICT, Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK), Pedagogy, teachers education
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.11.2010
Datum zadání: 08.11.2010
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 02.06.2011 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.03.2011
Datum proběhlé obhajoby: 02.06.2011
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
 
 
 
Seznam odborné literatury
ALBRECHT, K. E-learning na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Brno, 2006. 84 s. Diplomová práce. Filozofická fakulta Masarykova univerzita. Dostupné z WWW: <https://is.muni.cz/th/40429/ff_m/diplomka_full.pdf?info=1;zpet=%2Fvyhledavani%2F%3Fsearch%3Dkosmologie%20agenda:th%26start%3D5>.
Blog. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, 7/2006, last modified on 12/2010 [cit. 2011-03-25]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Blog>.
BRDIČKA, B. E-Inkluze v praxi [online]. Spomocnik, 2008d [cit. 2011-02-08].. Dostupné z WWW: <http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2216>.
BRDIČKA, B. Encyclopaedia Britannica a škola 2.0[online]. Spomocník, 2008c, nestr. [cit.: 2011-01-30]. Dostupné z: <http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2283>.
BRDIČKA, B. Integrace technologií podle modelu TCPK [online]. Spomocnik, 2009 [cit. 2011-02-16]. Dostupné z WWW: < http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2300>.
BRDIČKA, B. Jak vzdělávat síťovou generaci?. [online]. Spomocník, 2008a, nestr. [cit.: 2011-01-30]. Dostupné z: <http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2264>.
BRDIČKA, B. Katalog výukových aktivit podle modelu TPCK.[online]. Spomocník, 2010c, nestr. [cit.: 2011-03-03]. Dostupné z: < http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2417>.
BRDIČKA, B. Konektivismus – teorie vzdělávání v prostředí sociálních sítí. [online].Spomocník, 2008e [cit. 2011-02-07]. Dostupné z WWW: <http://www.spomocnik.cz/pub/Konektivismus_BB08.pdf>.
BRDIČKA, B. Přichází nová iGenerace.[online]. Spomocník, 2010a, nestr. [cit.: 2011-01-30]. Dostupné z: <http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2455>.
BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělání. Kladno: Aisis, 2003. ISBN 80-239-0106-0 (též dostupné z: <http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/>.
BRDIČKA, B. Síťové generace podle Tapscotta.[online]. Spomocník, 2008b, nestr. [cit.: 2011-01-30]. Dostupné z: <http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2287>.
BRDIČKA, B. Technologie ve škole 21. století.[online]. Spomocník, 2010b, nestr. [cit.: 2011-01-30]. Dostupné z: <http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2495>.
BYČKOVSKÝ, P., KOTÁSEK, J. Nová teorie klasifikování kognitivních cílů ve vzdělávání: revize Bloomovy taxonomie. Pedagogika, 2004, č. 3, s. 227-242.
Celkový přehled o vzdělávání v České republice 2009/2010. In Ročenky školství v ČR [online]. : Ústav pro informace ve vzdělání, 2010 [cit. 2011-02-12]. Dostupné z WWW: <http://www.uiv.cz/clanek/512/1857>.
ČERNOCHOVÁ, M. O stavu a trendech využívání ICT v českých školách a v zahraničí. Pedagogika, 2006, č. 4. s. 316-334.
ČINČERA, J., Práce s hrou pro profesionály. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1974-0.
Digital native. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : WikipediaFoundation, 05/2007, last modified on 05/2009 [cit. 2011-01-18]. Dostupné z WWW: <http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_native>.
DITRICH, P. Didaktika - management – 21.století. In VALIŠOVÁ, A., (eds.) Historie a perspektivy didaktického myšlení. Praha: Karolinum, 2004, s. 330-334. ISBN 80-246-0914-2
DOSTÁL, J. Informační a počítačová gramotnost – klíčové pojmy informační výchovy [online]. Olomouc: Votobia, 2007, s. 60-65. [cit. 2011-01-15]. In Infotech 2007 – moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání. ISBN 978-80-7220-301-7.
DVOŘÁK, D. Sociální a personální dimenze výzkumu didaktických znalostí obsahu. In JANÍK, T, et al. Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu. Brno : Paido, 2008. s. 17-25. ISBN 978-80-7315-165-2.
ElearningEuropa.info [online]. 2010 [cit. 2011-01-19]. Vzdělání, inovace a ICT. Dostupné z WWW: <http://www.ceskaskola.cz/2010/03/elearningeuropainfo-vzdelani-inovace.html>.
Evropská komise [online]. 2002 [cit. 2011-01-19]. Lisabonská strategie. Dostupné z WWW: <http://ec.europa.eu/ceskarepublika/abc/policies/art2377_cs.htm>.
FÁBEROBÁ, M., A KOL. ŠVP a 4 pilíře vzdělávání: základ pro celoživotní učení. Hradec Králové: M&V, 2009. ISBN 978-80-86771-35-9.
FRANC, D. et al. NetModerator [online]. 2011 [cit. 2011-02-08]. Dostupné z WWW: <http://netmoderator.cz>.
FRANC, D., Internet nejsou informace. Internet jsou vztahy. [online]. Česká škola, 2010, nestr. [cit.: 2011-01-30]. Dostupné z: <http://www.ceskaskola.cz/2010/03/dan-franc-internet-nejsou-informace.html>.
Generation Z. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : WikipediaFoundation, 9.2.2006, last modified on 8.2.2008 [cit. 2011-01-14]. Dostupné z WWW: <http://en.wikipedia.org/wiki/Generation_Z>.
Google [online]. 2011 [cit. 2011-03-25]. Dostupné z WWW: <www.google.cz>.
HARRIS, J., & HOFER, M. Instructional planning activity types as vehicles for curriculum-basedTPACK development. In C. D. Maddux, (Ed.). Research highlights in technology and teachereducation 2009). Chesapeake, VA: Society for Information Technology inTeacher Education (SITE). s. 99-108. Dostupné z WWW: < http://activitytypes.wmwikis.net/file/view/HarrisHofer-TPACKActivityTypes.pdf >.
HARRIS, J; MISHRA, P; KOEHLER, M. Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge and Learning Activity Types: Curriculum-based Technology Integration Reframed. Journal of Research on Technology in Education [online]. 2009, 4, [cit. 2011-02-25]. Dostupný z WWW: <http://punya.educ.msu.edu/publications/HarrisMishraKoehler-JRTESumm09.pdf>.
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978- 80-247-1168-3.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2
HOUSER. Jak si vybudovat závislost na informacích [online]. 2003, nestr. [cit.: 2011-01-5]. Dostupné z: <http:// http://www.lupa.cz/clanky/jak-si-vybudovat-zavislost-na-informacich/>.
JANÍK, T. Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido, 2009a. ISBN 978-80-7315-186-7.
JANÍK, T. Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-080-8.
JANÍK, T., A KOL. Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu. Brno: Paido, 2008. ISBN 978-80-7315-165-2.
JANÍK, T., A KOL. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido, 2009b. ISBN 978-80-7315-176-8.
JANÍK, T., A KOL. Pedagogical content knowledge, nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-139-3.
JANÍK, T., MAŇÁK, J., KNECHT, P. Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido, 2009.
JANOUŠEK, J. Sociálně kognitivní teorie Alberta Bandury . Československá psychologie . 1992, 5, s. 385-398. Dostupný také z WWW: <http://web.ff.cuni.cz/~hosksaff/Janousek.pdf>.
JIMOYIANNIS, A. Developing a Technological Pedagogical Content Knowledge Framework for Science Education : Implications of a Teacher Trainers’ Preparation Program. In Proceedings of Informing Science & IT Education Conference [online]. USA : [s.n.], 2010 [cit. 2011-02-23]. Dostupné z WWW: <http://proceedings.informingscience.org/InSITE2010/InSITE10p597-607Jimoyiannis867.pdf>.
JONES, D. Learning theories and e-learning. [online]. Weblog of David Jones. 2009 [cit. 2011-02-01]. Dostupné z WWW: <http://davidtjones.wordpress.com/2009/10/04/learning-theories-and-e-learning/>.
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80-7178-253-X.
KALNICKÝ, J. Vybrané andragogice otázky akreditace E-Learningových studijních programů. In Problematika podávání žádostí o akreditaci graduovaných e-learningových studijních programů a oborů [online]. Ostrava: PedF, 2008 [cit. 2011-02-01]. Dostupné z WWW: <http://rccv.vsb.cz/materialy/caduv08/prispevky/prispevek_Kalnicky.pdf>.
KANUKA, H. Instructional Design and eLearning: A Discussion of Pedagogical Content Knowledge as a Missing Construct. E-Journal of Instructional Science and Technology (e-JIST) [online]. 2006, 9 (2), [cit. 2011-02-15]. Dostupný z WWW: <http://www.ascilite.org.au/ajet/e-jist/docs/vol9_no2/papers/full_papers/kanuka.htm>.
KASÍKOVÁ, H. Koncepce učitelského studia na FF UK. In VÁŇOVÁ, R, et al. Tradice a perspektivy pedagogických věd: Výuka, věda a výzkum na katedře pedagogiky FF UK v Praze. Praha: Karolinum, 2003. s. 53-57. ISBN 80-246-0584-8.
KASÍKOVÁ, H., VALENTA, J. Reformu dělá učitel aneb diferenciace, individualizace a kooperace ve vzdělání. Praha: Sdružení pro výchovnou dramatiku, 1994.
KERRES, M; DE WITT, C. A Didactical Framework for the Design of Blended Learning Arrangements. Jurnal of Educational Media. 2003, 28, s. 101-113.
KLAFKI, W. Studie k teorii vzdělávání a didaktice. Praha: SPN, 1967.
KOEHLER, M. Dr. Matthew J. Koehler. [online]. 2008 [cit. 2011-02-15]. The TPACK game. Dostupné z WWW: < http://mkoehler.educ.msu.edu/tpack/the-tpack-game/>.
KOLÁŘ, Z. Výuka didaktických disciplín na vysokých školách. In Trendy soudobé výuky didaktických disciplín na vysokých školách [online]. Hradec Králové: PedF UHK, 2003 [cit. 2011-02-24]. Dostupné z WWW: < http://pdf.uhk.cz/kch/obecna_didaktika_konference/prispevky/prof.%20Koláo.pdf>.
Koncepce pregraduální přípravy učitelů základních a středních škol. Praha: MŠMT, 2004. Dostupné z WWW: < http://www.msmt.cz/Files/AK/koncepce1.htm >.
Koncepce rozvoje informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání pro období 2009‑2013[online]. 2008. 13 s. [cit. 2011-01-19]. Dostupné z: <http://app.edu.cz/edu_portal/GetFile?type=FilFile&download=true&version=-2&id=139413>.
KONTIS human resource management [online]. 2011 [cit. 2011-02-08]. Dostupné z WWW: <http://kontis.cz/>.
KOPECKÝ, K. Distanční text v kostce čili několik rad pro začínající (ale i pokročilé) autory. [online]. net-university, ????, nestr. [cit. 2011-01-31].. Dostupné z WWW: <http://net-university.cz/elearning/16-distanni-text-v-kostce-ili-nkolik-rad-pro-zainajici-ale-i-pokroile-autory>.
KOPECKÝ, K. Blended learning jako skutečně efektivní přístup ke vzdělávání. [online]. Web Based Training, 2007, nestr. [cit. 2011-01-31]. . Dostupné z WWW: <http://158.194.48.95/cestina/kopecky//index.php?option=com_content&task=view&id=131&Itemid=25>.
KOPECKÝ, K. Net-university [online]. 2010 [cit. 2011-03-25]. E-learning a nástroje Web 2.0 . Dostupné z WWW: <http://net-university.cz/elearning/55-e-learning-a-nastroje-web-20>.
KOPECKÝ, K; KREJČÍ, V. Současné trendy e-learningem podporovaného vzdělávání [online]. net-university, 2004, nestr. [cit. 2011-01-31].. Dostupné z WWW: <http://net-university.cz/elearning?start=9>.
KULIČ, V. Psychologie řízeného učení. Praha: Academia, 1992. ISBN 80-200-0447-5
KURZWEIL, R. KurzweilAcceleratingIntelligence [online]. 2001 [cit. 2011-01-19]. TheLawofAcceleratingReturns. Dostupné z WWW: <http://www.kurzweilai.net/the-law-of-accelerating-returns>.
KVĚTOŇ, K. Základy e-learningu [online]. 2003 [cit. 2011-01-23]. Dostupné z WWW: <cit.osu.cz/dokumenty/elearning_kkveton.pdf >.
Lee Shulman. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, 5/2003, last modified on 3/2011 [cit. 2011-02-16]. Dostupné z WWW: <http://en.wikipedia.org/wiki/Lee_Shulman>.
MAŇÁK, J., JANÍK, T., ŠVEC, V. Kurikulum v současné škole. Brno: Paido, 2008. ISBN 978-80-7115-1
MAREŠ, J., GAVORA, P. Anglicko-Český slovní pedagogický. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-310-2
MASAŘÍKOVÁ, G. E-learning 2.0. [online]. Brno : MUNI, 2008. 73 s. Diplomová práce. Filozofická fakulta MUNI. Dostupné z WWW: <http://is.muni.cz/th/181028/ff_b/>.
MAZÁČOVÁ, N. Inovativní přístupy v rozvíjení didaktických kompetencí u studentů učitelství. [online]. RVP.cz, 2008, nestr. [cit.: 2011-02-24]. Dostupné z: < http://clanky.rvp.cz/clanek/k/z/2663/INOVATIVNI-PŘISTUPY-V-ROZVIJENI-DIDAKTICKYCH-KOMPETENCI-U-STUDENTU-UCITELSTVI.html/>.
Metodický portál RVP [online]. 2011. [cit. 2011-03-25]. Dostupné z WWW: <www.rvp.cz>.
MISÁKOVÁ, M. Dril [online]. Brno: MUNI, 2008. Dostupné z WWW: < http://www.video.muni.cz/verejne_pod.cgi?cat=Studijn%C3%AD%20materi%C3%A1ly>.
MISHRA, P. Punya Mishra's Web [online]. 2008 [cit. 2011-02-15]. Disciplined Thinking. Dostupné z WWW: <http://punya.educ.msu.edu/2008/02/23/disciplined-thinking/>.
MISHRA, P. Punya Mishra's Web [online]. 2009 [cit. 2011-02-15]. Of tools and discipines. Dostupné z WWW: < http://punya.educ.msu.edu/2009/04/24/of-tools-and-disciplines-or-the-tpk-in-tpack/>.
MISHRA, P., KOEHLER, M., J. Introducing Technological Pedagogical Knowledge. In AACTE (Eds.). The Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge for Educators. New York: Routledge/Taylor & Francis Group for the American Association of Colleges of Teacher Education, 2008b
MISHRA, P., KOEHLER, M., J. Technological Pedagogical Content Knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record. 2006, č. 6, s. 1017-1054.
MISHRA, P., KOEHLER, M., J. Thinking Creatively: Teachers as Designers of Technology, Pedagogy and Content. [online]. USA: SITE, 2008a. Dostupné z WWW: < http://site.aace.org/conf/archive/2008/mishra-site-08.htm>.
MISHRA, P; KOEHLER, M., J. TPCK - Technological Pedagogical Content Knowledge [online]. June 2010 [cit. 2011-02-15]. Dostupné z WWW: <http://tpck.org/>.
MUNI [online]. 2006 [cit. 2011-01-31]. Metodika elearningu. Dostupné z WWW: <http://www.ics.muni.cz/elearning/theory/>.
MUŽÍK, J. Učení dospělých, změna úlohy vysokoškolského pedagoga a inovace didaktických metod. In Setkání kateder andragogiky [online]. Olomouc : (Katedra andragogiky a personálního řízení FF UK Praha), 2002 [cit. 2011-03-20]. Dostupné z WWW: <www.uklizeno.cz/docmuzik/doc/ukazky/p7.doc>.
Národní program rozvoje vzdělávání v České republice – Bílá kniha[online]. 2001. [cit. 2011-01-19]. Dostupné z: <http://aplikace.msmt.cz/pdf/bilakniha.pdf>.
NEUMAJER, O. ICT kompetence učitelů. Praha, 2007. 167 s. Dizertační práce. Karlova univerzita.
NEUMAJER, O. UNISONA Studio, s.r.o. [online]. 2007 [cit. 2011-01-26]. e-learning. Dostupné z WWW: < http://www.artcrossing.cz/e_learning.pdf>.
NOCAR, D. Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci [online]. 2004 [cit. 2011-01-26]. E-learning v distančním vzdělávání. Dostupné z WWW: <http://www.cdiv.upol.cz/www/Konference/NCDiV_2004/Nocar.pdf>.
PATÁKOVÁ, A. Co má meliorace společného s TPCK? [online]. Spomocník, 2010, nestr. [cit.: 2011-02-17]. Dostupné z: < http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2456>.
PATÁKOVÁ, A. Služby internetu 2. generace a jejich vliv na výchovu [online]. Praha : UK, 2008. 63 s. Bakalářská práce. Pedagogická fakulta UK. Dostupné z WWW: <https://docs.google.com/fileview?id=0B_ipxb6XMQqhNzFlMTMzZTYtNDA1MC00NmIyLTkxODktYmE4NThhYjg3N2Jk&hl=en&pli=1>.
PEJŠA, J; ZÍDEK, P. KONTIS [online]. ???? [cit. 2011-01-31]. Výukové postupy. Dostupné z WWW: <http://www.kontis.cz/soubory/vyukove_postupy.pdf>.
PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostava: Amosium servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8.
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0
POULOVÁ, P; SOKOLOVÁ, M; ŠIMONOVÁ, I. Předpoklady zavedení e-learningu do vysokoškolského vzdělávání a hodnocení jeho přínosu v procesu formování a rozvoje kompetencí studentů. Aula. 2010, 3, s. 20-27. Dostupný také z WWW: <http://www.csvs.cz/aula/clanky/2010-3_clanek_elearning.pdf>.
PRŮCHA, J. Česko-anglický pedagogický slovník. Praha: Arsci, 2005. ISBN 80-86078-50-7.
PRŮCHA, J. Pedagogická věda a nové výzvy edukační praxe. Pedagogika, 2006, č. 4. s. 307-315.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E, MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2008. 322 s. ISBN 978-80-7367-416-8.
ROVAI, A. P., et al. A comparative Analysis of Student Motivation in Traditional Classroom and E-Learning Courses. Internacional Jurnal on E-Learning. 2007, 6(3), s. 413-432.
SAK, P., A KOL. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 970-80-7367-230-0.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80247-1821-7.
SOYOZ, S. The Pros and Cons of E-portfolios in Pre-service Teacher Training. ELearning Papers [online]. 2010, 22, [cit. 2011-02-24]. Dostupný z WWW: <http://www.elearningeuropa.info/files/media/media24549.pdf>.
SPILKOVÁ, V. Proměny v pojetí obecné didaktiky ve vzdělávání učitelů. In Trendy soudobé výuky didaktických disciplín na vysokých školách [online]. Hradec Králové : PedF UHK, 2003 [cit. 2011-02-24]. Dostupné z WWW: <http://pdf.uhk.cz/kch/obecna_didaktika_konference/prispevky/spilkova_sekce2.pdf>.
SVATOŠ, T. Elektronická edukační média a cesty jejich evaluace. Pedagogika, 2006, č. 4. s. 348-360.
ŠIMÁNĚ, M. Výzkum využití ICT učiteli na odborné střední škole v ČR. Brno, 2010. 101 s. Diplomová práce. Masarykova univerzita. Dostupné z WWW: < http://is.muni.cz/th/108981/ff_m/ >.
Škola pro 21. století : Akční plán pro realizaci „Koncepce rozvoje informačních a komunikačních. Praha : MŠMT, 2009. 36 s.
ŠVEC, A. Hypertextové technologie v přípravě budoucích učitelů : Role informatiky a výpočetní techniky v přípravě k e-learningu. Brno, 2006. 212 s. Dizertační práce. Masarykova univerzita.
TONUCCI, F. Vyučovat nebo naučit? Praha: PedF UK, 1994.
TURČÁNY, M. Katedra informatiky FPV UKF v Nitre [online]. 2006 [cit. 2011-02-08]. Didaktické aspekty tvorby e-learningových kurzov. Dostupné z WWW: <www.ki.fpv.ukf.sk/.../kega.../KEGA3-2325-04-prezentacia1.pps >.
TVRZOVÁ, I., AKOL. PRAXE: realizovaná při studiu oboru pedagogika. Praha: kat. Pedagogiky FF UK, 2002.
Úroveň ICT v základních školách v ČR [online]. Praha : ČŠI, 2009 [cit. 2011-02-12]. Dostupné z WWW: <http://www.csicr.cz/cz/85156-uroven-ict-v-zakladnich-skolach-v-cr>.
VALIŠOVÁ, A., AKOL. Didaktika pedagogiky. Praha: SPN, 1990.
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. A KOL. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1734.
VAŠUTOVÁ, J., A KOL. Vzděláváme budoucí učitele: nové přístupy k pedagogicko-psychologické přípravě studentů učitelství. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-405-2.
VEJVODOVÁ, J. Autorská práce při tvorbě on-line kurzu. [online] Muni Brno, 2006 Dostupné z: http: <//www.ics.muni.cz/elearning/theory/>.
Výkonové ukazatele 2009/10:Celkový přehled o vzdělávání v České republice.[online]. ÚIV, 2009, nestr. [cit.: 2011-01-30]. Dostupné z: <http://www.csicr.cz/show.aspx?id=123&lang=1&theme=8&section=13&rubric=15>.
Výsledy výzkumu informační a počítačové gramotnosti[online] STEM MARK, 2005, nestr.[cit.: 2011-01-30]Dostupné z: http://www.micr.cz/images/dokumenty/Prezentace_vyzkumIG.ppt.>.
Využití IT ve školství[online]. ČSÚ, 2010, nestr. [cit.: 2011-01-30]. Dostupné z: <http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/vyuziti_it_ve_skolstvi>.
Využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci v roce 2010. ČSÚ, 2010, nestr. [cit.: 2011-01-30]. Dostupné z:<http://www.czso.cz/csu/2010edicniplan.nsf/p/9701-10>.
Wiki. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, 12/2005, last modified on 3/2011 [cit. 2011-03-25]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Wiki>.
ZLÁMALOVÁ, H. Distanční vzdělávání a eLearning. Praha: UJAK, 2008. ISBN 978-80-86723-56-3.
ZOUNEK, J, ŠEĎOVÁ, K. Učitelé a technologie: mezi tradičním a moderním pojetí. Brno: Paido, 2009. 172 s. ISBN 978-80-7315-187-4.
ZOUNEK, J. E-learning – jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 162 s. ISBN 978-80-210-5123-2.
ZOUNEK, J. E-learning a vzdělávání. Několik pohledů na problematiku e-learningu. Pedagogika, 2006, č. 4. s. 335-347.
75-31-M/01. RVP OV : Předškolní a mimoškolní pedagogika. Praha : MŠMT, 2009. 87 s. Dostupné z WWW: <http://zpd.nuov.cz/RVP_3_vlna/RVP%207531M01%20Predskolni%20a%20mimoskolni%20pedagogika.pdf>.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK