Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mediální manipulace na 1.st.ZŠ a obrana proti ní
Název práce v češtině: Mediální manipulace na 1.st.ZŠ a obrana proti ní
Název v anglickém jazyce: Media manipulation at primary school and defence against it
Klíčová slova: manipulace, média, komunikace, reklama, mediální výchova, asertivita, mladší školní věk
Klíčová slova anglicky: manipulation, media, communications, advertising, media education, assertiveness, primary school children
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Pavla Chejnová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.11.2010
Datum zadání: 08.11.2010
Datum a čas obhajoby: 12.06.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:14.03.2013
Datum proběhlé obhajoby: 12.06.2013
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Radka Holanová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka se zaměří na mediální manipulaci dětmi mladšího školního věku. Zvolí si médium (televize, časopisy, rádio apod.) a shromáždí autentický materiál, s nímž bude pracovat ve třídě. Doporučuji zaměřit se primárně na reklamní sdělení, ale je možno sledovat i nepřímé ovlivňování postojů a životního stylu dětí. Výsledkem bude popis projektu.
Další součástí bude popis strategií, s jejichž pomocí se lze manipulaci bránit. Nejdůležitější součástí práce bude metodika, jak naučit obraně proti manipulaci děti mladšího školního věku, např. asertivní strategie. Diplomantka modifikuje asertivní techniky tak, aby byly použitelné ve výuce dětí na prvním stupni základní školy.
Seznam odborné literatury
CAPPONI, V.; NOVÁK, T. Asertivně do života. Praha: Grada Publishing, 2003.
GREEN, G. H.; COTTER, C. Přestaňte být manipulováni. Praha: Pragma, 2000.
CHEJNOVÁ, P. (Ed.) Výuka pragmatických aspektů řečové komunikace ve vyšších třídách gymnázií a na SOŠ II. Praha: PedF UK, 2007.
JELÍNEK, M.; ŠVANDOVÁ, B. a kol. Argumentace a umění komunikovat. Brno: PedF MU, 1999.
MACHOVÁ, S.; ŠAMALOVÁ, M. (Eds.) Výuka pragmatických aspektů řečové komunikace ve vyšších třídách gymnázií a na SOŠ. Praha: PedF UK, 2007.
PRAŠKO, J.; PRAŠKOVÁ, H. Asertivitou proti stresu. Praha: Grada Publishing, 1996.
VALIŠOVÁ, A. Komunikace a vzájemné porozumění: hry pro dospívající. Praha: Grada Publishing, 2005.


Předběžná náplň práce
Teoretický úvod - manipulace v médiích. Klasifikace strategií v mediálním diskurzu namířených na děti mladšího školního věku. Metody, jak naučit děti bránit se manipulaci, včetně praktických ukázek.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Theoretical background - manipulation in media. Classification of the strategies in media discourse oriented at primary school children. Methods how to teach children to defend themselves against manipulation.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK