Režijní postupy Yoshi Oidy v inscenacích Smrt v Benátkách a Ideomeneo
Název práce v češtině: | Režijní postupy Yoshi Oidy v inscenacích Smrt v Benátkách a Ideomeneo |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Directorials methods of Yoshi Oida in productions Death in Venice and Ideomeneo |
Klíčová slova: | Yoshi Oida, Idomeneo, Smrt v Benátkách, opera, režijní metody, |
Klíčová slova anglicky: | Yoshi Oida, Idomeneo, Death in Venice, opera, directorial methods, |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra divadelní vědy (21-KDV) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Martin Pšenička, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 06.11.2010 |
Datum zadání: | 06.11.2010 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.08.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 13.09.2011 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.08.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.09.2011 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. Petr Christov, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce bude srovnávat dvě opery režírované Yoshi Oidou v České republice. Jedná se o inscenace Smrti v Benátkách Benjamina Brittena (2009, Státní opera v Praze) a Mozartova Ideomenea (2010, Stavovské divadlo). Důraz bude kladen na režijní postupy Yoshiho Oidy a na paralely mezi dvěma vybranými inscenacemi. K práci budou používány jednak publikace Yoshi Oidy, které se věnují problematice divadelního umění, jednak recenze na jmenované inscenace. |
Seznam odborné literatury |
ARNOLD, Paul. Le Théatre japonais d’aujourd’hui, La Renaissance du livre. Belgique, 1974. D-1974-0115-17
BARBA, Eugenio. L'énergie qui danse, l'art secret de l'acteur. Un dictionnaire d'anthropologie théâtrale. Trad. Eliane Deschamps - Pria. Lectoure: BouffonneriesContraste, 1995. 271 s. BRITTEN, B. Mort à Venise. Libreto vydané k inscenaci Mort à Venise, Vydala Opéra national de Lyon: 2008. 193 s. [online]. [cit. 24. 7. 2011].URL: < http://www.opera-lyon.com/uploads/tx_eopera/Texte_de_Mort_a_Venise.pdf >. ISBN 978-2-849560-42-6 HILSKÁ, Vlasta. Japonské divadlo, Praha : Ústav pro učebné pomůcky průmyslových a odborných škol, 1947. HOSTOMSKÁ, A. Opera, průvodce operní tvorbou. Praha: Státní hudební vydavatelství, 1964. 824 s. KALVODOVÁ, H. Asijské divadlo na konci milénia. Praha: Academia, 2003. 318 s. ISBN 978-80-200-1019-3 KALVODOVÁ, H. Divadelne kultury vychodu. Bratislava: 1987, 429 s.KALVODOVÁ, H. Vítr v piniích. Praha : Odeon, 1975. 333 s. JANOŠTIAKOVÁ, Z. Homosexualita v japonskej spoločnosti. Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, japanistika, 2011. [online]. [cit. 21.6. 2011]. URL:<http://is.muni.cz/th/321398/ff_b/BAKALARSKA_PRACA_Homosexualita_v_japonskej_spolocnosti_IS.pdf> MOTOKIJO. Z. La tradition secrète du Nô, Trad. René Sieffert. Connaissance de l‟Orient, Gallimard, 1960, 378 s. OIDA, Y. L'acteur flottant. Trad. Martine Million. Paris: Actes Sud, 1992. 220 s. ISBN 2868698611 OIDA, Y. L'acteur invisible. Trad. Isabelle Fanchon. Arles: Actes Sud, 1998. 180 s. ISBN 274277890X OIDA, Y. L´acteur rusé. Trad. Valérie Latour-Burney. Actes Sud, 2008. 140 s. ISBN 274277713X |