Hodnocení významnosti firmy na trhu
Název práce v češtině: | Hodnocení významnosti firmy na trhu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Company’s valuation of importance on the market |
Klíčová slova: | firma, rating, hodnocení firem, finanční ukazatele, nefinanční ukazatele |
Klíčová slova anglicky: | company, rating, company valuation, financial indicators, nonfinancial indicators |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Institut ekonomických studií (23-IES) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Monika Hollmannová |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 06.11.2010 |
Datum zadání: | 05.03.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 12.09.2011 08:00 |
Místo konání obhajoby: | IES |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.09.2011 |
Oponenti: | Mgr. Jan Šolc |
Zásady pro vypracování |
V moderní době dvacátého prvního století se v převážné části spoléhá na hodnocení různých ekonomických prvků a jevů externími firmami. Jako příklad mohu uvést ratingové agentury se svými stupni spolehlivosti pro banky nebo pro státní daně a cla. Dále také vydávání publikací s žebříčky nejlepších firem dle tržeb renomovanými časopisy, atp. Pro tyto typy hodnocení se používá složitých systému algoritmů a statistických údajů. Pro moji bakalářskou práci jsem se inspiroval hodnocením důležitosti internetových stránek tzv. „page rank“, který přiřazuje jistou hodnotu dané stránce podle její důležitosti a validity vzhledem k hledanému výrazu. Tím také určuje spolehlivost a návštěvnost dané stránky například reklamním agenturám, které mohou zainvestovat do stránky umístěním své reklamy.
Touto prací bych chtěl vyslovit hypotézu, že existuje určitá konečná množina validních indikátorů pro určení spolehlivosti, solventnosti nebo třeba trvanlivosti firmy, takzvaný „firm rank“. Hlavní obsah práce bych chtěl zaměřit na popsání a odůvodnění vybraných indikátorů. Nicméně v závěru práce bych chtěl popsat i systém nalezení hodnocení pro danou firmu na tuzemském trhu. Tohoto plánuji docílit inspirací v již existujících finančních hodnoceních firem. |
Seznam odborné literatury |
- Petr Vinš, Václav Liška (2005): Rating, C.H.Beck
- Hitchner (2006): Financial valuation : applications and models (2nd edition), Wiley & Sons - Alan Gregory (1999): Strategic valuation of companies, Financial Times/Prentice Hall - Zdeněk Souček (2010): Firma 21.století, Professional Publishing - Standard & Poor´s (1999): Rating process and methodology, Standard & Poor´s - Helena Sůvová a kol. (1999): Finanční analýza v řízení podniku - Michael Babka (1994): Kde a jak hledat informace o firmách - Michael Porter: Konkurenční výhoda |
Předběžná náplň práce |
Část I – teoretická část
Motivace Co je ranking firem Využití ratingu Co se v něm využívá Popis fungujících modelů Popis mé idei Část II – empirická část Části dotazníku Výsledky, zpracování výsledků Část III – hypotetická část Hypotéza o použití specifičnosti indikátorů, které zvolili firmy Hypotéza, zda jsou věrohodné Hypotéza o konstrukci modelu využívající zvolené proměnné Část IV – závěr |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
During modern 21th century is mainly dependent on various kinds of valuations by the different ways of economical counting and models. This is done by various proffesional external rating agencies. Eg. rating agencies with their bonity asset valuation, national rating agencies, tax rating agencies, etc. Also different types of the best company charts by prestigious magazines. This types of ratings are constructed by really complex systems of algorithms and many statistical calculations are made. For my bachelor thesis I have been inspirated by web page ranking called “page rank“. This is used for web page comparisition and recognition which one is better to be used for example. Final rating result is very useful instrument for marketing agencies. Eg. To decide on which web page use their banners and advertisement.
In my work, I would like to define a hyphothesis that there is a countable valide index set which might generate some kind of authentical company’s index to describe its authenticity, solvency or even durability. Let’s call it “firm rank”. Main aim of this thesis is to describe and rationalize these indexes. Neverless, at the close, I would like to describe system of counting such an index and I will try to find a way how to create it. My progress will be inspirated mainly by existing financial ratings. Part I – theoretical part Motivation What it firm rating Usage of rating What is used in it Describe existing models My idea description Part II – empirical part Questionaire Results, processing of results Part III – hypotetical part Hypothesis about an usage specific indexes, which are chosen by firms Hypothesis if they are credible Hypothesis about model contruction which uses these indexes Part IV – ending |