Soukromé a alternativní školství v České republice
Název práce v češtině: | Soukromé a alternativní školství v České republice |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Private and alternative education in the Czech Republic |
Klíčová slova: | Základní školství, alternativní školy, soukromé školy |
Klíčová slova anglicky: | Basic schools, private schools, alternative schools |
Akademický rok vypsání: | 2007/2008 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 01.11.2010 |
Datum zadání: | 01.11.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 11.01.2011 14:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.11.2010 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.01.2011 |
Předmět: | výsledek diplomové práce (OSZD001) |
Oponenti: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V teoretické části diplomantka shromáždí údaje o soukromém a alternativním školství v ČR. Samostatně se bude věnovat legislativě při zakládání a realizování soukromých a alternativních škol v ČR, postavení rodičů a dětí v procesu zakládání a spoluvytváření těchto škol, zásadám, na kterých postavily jednotlivé školy svou veřejnou prezentaci. Dále uvede metaanalýzu hodnocení soukromých a alternativních škol v dosud publikovaných odborných studiích, výsledcích šetření a výzkumů. Výsledkem teoretické části práce bude typologie soukromých a alternativních škol v ČR zabývajících se primárním vzděláváním. Autorka uvede jejich společná východiska, rysy, role, postavení v české vzdělávací soustavě. Dále představí zvláštnosti jednotlivých směrů soukromého a alternativního školství, jejich přínos v oblasti uspokojování potřeb současných českých dětí a možná rizika.
Empirická část práce bude zjišťovat jednak pohnutky zřizovatelů k založení jednotlivých soukromých a alternativních škol, jejich spokojenost s naplněním původních cílů a srovnání původních a současných cílů těchto institucí. Tento výzkum bude doplněn zjišťováním spokojeností dětí, rodičů a učitelů se zvolenými soukromými a alternativními školami. |
Seznam odborné literatury |
Spilková, V. a kol.: Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha, Portál 2005, ISBN 80-7178-942-9
Rýdl, K.: Peter Petersen a pedagogoka Jenského plánu. Praha, ISV 2001, ISBN 80-85866-87-0 Průcha, J.:Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha, Portál 2004, ISBN 80-7178-977 Rýdl, K.: Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno, Zeman 1994, ISBN 80-900035-8-3 Svobodová, J.; Jůva V.: Alternativní školy, Brno, Paido 1995, ISBN 80-85931-00-1 Krejčová, V.; Kargerová, J.: Vzdělávací program Začít spolu- metodický průvodce pro I.stupeň ZŠ, Praha, Portál, 2003 |