Rozsah a příčiny doučování na prvním stupni ZŠ
Název práce v češtině: | Rozsah a příčiny doučování na prvním stupni ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Extent and Cause of Private Tutoring at Primary Schools |
Klíčová slova: | doučování – míra, důvody, formy, prvostupňoví žáci, školní neúspěšnost |
Klíčová slova anglicky: | supplementary tutoring – extent, reasons, forms, primary-aged pupils, school failure |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 01.11.2010 |
Datum zadání: | 01.11.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2012 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.03.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2012 |
Předmět: | výsledek diplomové práce (OSZD001) |
Oponenti: | PhDr. David Greger, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zmapovat situaci doučování v českém primárním vzdělávání. Diplomantka se bude snažit ve své práci odpovědět na otázky:
Proč některé děti absolvují doučování? Jaké děti to jsou? Má nějaký vliv, z jakého prostředí pochází? V kolika letech šly do školy? Jakého jsou pohlaví? Jaké předměty jsou doučovány nejčastěji? Kdo doučuje? Nabízí škola doučování a jaké? Podle čeho si rodiče doučujícího vybírají? Jaké mají na něj požadavky? Kolik za doučování platí? Existují nějaké charakteristiky nebo společné znaky či tendence, které by se daly výzkumem objevit? V teoretické části diplomové práce vymezí diplomantka pojem doučování a analyzuje jeho důvody, popíše možné a používané formy doučování a jejich dopady. V práci budou zmíněny výhody a nevýhody individuálního vzdělávání, o které se v případě doučováním jedná. Na základě dostupné odborné literatury a výzkumných zpráv z této oblasti stanoví studentka hypotézy, které bude ověřovat v empirické části práce. Základní metodou výzkumu bude rodičovský dotazník. Výsledky mohou být porovnány se stavem v ostatních zemích. |
Seznam odborné literatury |
Bray, Mark (1999): The Shadow Education System: Private Tutoring and its Implications for Planners. 1st ed. (2nd ed.) (2007). Paris: UNESCO-IIEP, 97pp.
Bray, Mark (2003): Adverse Effects of Supplementary Private Tutoring: Dimensions, Implications, and Government Responses. Paris: UNESCO-IIEP, 84pp. Silova, Iveta, Budiene, Virginija & Bray, Mark (eds.) (2006): Education in a Hidden Marketplace: Monitoring Private Tutoring. New York: Open Society Institute, 353pp. Bray, Mark (2009): Confronting the Shadow Education System: What Government Policies for What Private Tutoring?. Paris: UNESCO-IIEP, 130pp. |