Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Datamining sociálních sítí
Název práce v češtině: Datamining sociálních sítí
Název v anglickém jazyce: Datamining of social networks
Klíčová slova: dobývání dat, sociální sítě
Klíčová slova anglicky: data mining, social network analysis
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 26.10.2010
Datum zadání: 26.10.2010
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 30.01.2012 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:03.01.2012
Datum proběhlé obhajoby: 30.01.2012
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Veronika Hyblerová Trachtová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je popsat základní metody dataminingu, zejména pak social network analysis, a jeho užití v oblasti sociálních sítí, jako např. Twitter apod. Několika vybranými metodami pak demonstrovat základní praktické použití a nastínit možnosti využití a potenciál takto získaných dat.
Predběžná osnova práce:
- Základní přehled používaných a možných technik
- Praktický test použití a využití některých typů těchto technik
- Možnosti a perspektivy využití získaných dat například pro predikci (chování, stavu, jevu)
- Ekonomický a marketingový potenciál takto získaných informací
- Bezpečnostní a etická rizika
- Právní aspekty
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
WASSERMAN, Stanley; FAUST, Katherine. Social network analysis : methods and applications. 1st ed. New York : Cambridge University Press, 1994. 232 s. ISBN 0-521-38707-8.
WANG, John. Data Mining : Opportunities and Challenges. London : Idea Group Publishing, 2003. 483 s. ISBN 1-59140-051-1.
LAROSE, Daniel T. Data mining methods and models. Hoboken (New Jersey) : John Wiley & Sons, Inc., 2006. 322 s. ISBN 13978-0-471-66656-1.
ADAMIC, Lada; ADAR, Eytan. How to search a social network. Social Networks [online]. 2005, 27, 3, [cit. 2010-10-18]. Dostupný z WWW: .
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK