Algoritmy umělé inteligence pro hru šachy
Název práce v češtině: | Algoritmy umělé inteligence pro hru šachy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Artificial intelligence algorithms for chess |
Klíčová slova: | šachy, šachové programování, umělá inteligence, hry dvou hráčů |
Klíčová slova anglicky: | chess, chess programming, artificial intelligence, two player games |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Martin Petříček |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 21.10.2010 |
Datum zadání: | 21.10.2010 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 02.08.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2011 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.08.2011 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 05.08.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2011 |
Oponenti: | RNDr. Jiří Iša |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je navrhnout a implementovat algoritmus umělé inteligence pro hraní šachů.
Student prozkoumá několik možných algoritmů umělé inteligence a alespoň jeden z nich implementuje. Implementace by měla obsahovat nastavitelnou obtížnost algoritmu, aby program mohl být odpovídajícím soupeřem jak pro začátečníka, tak i pokročilejšího šachistu. Program by měl mít možnost svoji obtížnost automaticky upravovat během hraní, aby se tak přizpůsobil schopnostem soupeře. Součástí programu má být i grafické rozhraní, umožňující interaktivní hru hráče proti umělé inteligenci, včetně funkcí jako zápis partie, nahrávání a ukládání zápisů, apod. Program bude napsán v jazyce Java. Součástí práce by měla být i uživatelská a programátorská dokumentace. |
Seznam odborné literatury |
[1] Pravidla Šachu, http://www.chess.cz/www/assets/files/informace/legislativa/PravidlaSachuFIDE2009.pdf
[2] Dechter, Rina; Judea Pearl (1985). "Generalized best-first search strategies and the optimality of A*". Journal of the ACM 32 (3): 505?536 [3] Edwards, D.J. and Hart, T.P. (4 December 1961 to 28 October 1963). "The Alpha-Beta Heuristic (AIM-030)" [4] Goldberg, David E. (1989). Genetic Algorithms in Search Optimization and Machine Learning. |