Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Algoritmy umělé inteligence pro hru šachy
Název práce v češtině: Algoritmy umělé inteligence pro hru šachy
Název v anglickém jazyce: Artificial intelligence algorithms for chess
Klíčová slova: šachy, šachové programování, umělá inteligence, hry dvou hráčů
Klíčová slova anglicky: chess, chess programming, artificial intelligence, two player games
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: Mgr. Martin Petříček
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 21.10.2010
Datum zadání: 21.10.2010
Datum potvrzení stud. oddělením: 02.08.2011
Datum a čas obhajoby: 07.09.2011 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.08.2011
Datum odevzdání tištěné podoby:05.08.2011
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2011
Oponenti: RNDr. Jiří Iša
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je navrhnout a implementovat algoritmus umělé inteligence pro hraní šachů.

Student prozkoumá několik možných algoritmů umělé inteligence a alespoň jeden z nich implementuje. Implementace by měla obsahovat nastavitelnou obtížnost algoritmu, aby program mohl být odpovídajícím soupeřem jak pro začátečníka, tak i pokročilejšího šachistu. Program by měl mít možnost svoji obtížnost automaticky upravovat během hraní, aby se tak přizpůsobil schopnostem soupeře.

Součástí programu má být i grafické rozhraní, umožňující interaktivní hru hráče proti umělé inteligenci, včetně funkcí jako zápis partie, nahrávání a ukládání zápisů, apod. Program bude napsán v jazyce Java.

Součástí práce by měla být i uživatelská a programátorská dokumentace.
Seznam odborné literatury
[1] Pravidla Šachu, http://www.chess.cz/www/assets/files/informace/legislativa/PravidlaSachuFIDE2009.pdf

[2] Dechter, Rina; Judea Pearl (1985). "Generalized best-first search strategies and the optimality of A*". Journal of the ACM 32 (3): 505?536

[3] Edwards, D.J. and Hart, T.P. (4 December 1961 to 28 October 1963). "The Alpha-Beta Heuristic (AIM-030)"

[4] Goldberg, David E. (1989). Genetic Algorithms in Search Optimization and Machine Learning.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK