Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Prostředí a projekty podporující dětskou četbu
Název práce v češtině: Prostředí a projekty podporující dětskou četbu
Název v anglickém jazyce: Environments and projects that support children´s reading
Klíčová slova: dětské čtenářství, děti, podpora, čtenářství, čtenářská gramotnost, informační gramotnost, výchova ke čtenářství, veřejné knihovny, rodiny, základní školy, spolupráce, Městská knihovna v Praze, pobočka Smíchov, kulturně vzdělávací činnosti, programy pro základní školy, aktivity pro předškolní děti
Klíčová slova anglicky: children´s reading, children, support, reading, reading literacy, information literacy, reading education, public libraries, families, elementary schools, cooperation, Municipal Library of Prague, branch Smichov, cultural-educational activities, programmes for elementary schools, activities for preschool children
Akademický rok vypsání: 2008/2009
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 19.10.2010
Datum zadání: 19.10.2010
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 16.09.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:29.07.2013
Datum proběhlé obhajoby: 16.09.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Lidmila Vášová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je popsat a zhodnotit vlivy prostředí na rozvoj dětské četby a dále seznámit s projekty a programy podporující dětskou četbu. Na Městské knihovně v Praze, konkrétně na pobočce Smíchov, představit projekty v praxi, prezentovat samotné akce knihovny a udělat průzkum, jak se pořádání těchto akcí promítá do statistiky nově přihlášených dětských čtenářů.
Předběžná osnova práce:
1. Základní charakteristiky dětského čtenářství, čtenářské chování dětí, charakteristika věkových kategorií dětí
2. Charakteristika rodinného prostředí, čtenářské zázemí v rodině
3. Vliv školního prostředí na četbu, práce s knihou ve škole
4. Vliv knihoven na dětskou četbu, spolupráce se školami, estetická stránka knihovny, osobnost knihovníka
5. Představení projektů podporujících dětskou četbu (Celé Česko čte dětem, Noc s Andersenem atd.)
6. Městská knihovna v Praze, pobočka Smíchov – projekty pořádané knihovnou, typy programů pro školy atd., průzkum pořádání akcí
Seznam odborné literatury
1. GABAL, Ivan, VÁCLAVÍKOVÁ HELŠUSOVÁ, Lenka. Jak čtou české děti : Analýza výsledků sociologického výzkumu [online]. 2003 [cit. 2009-04-27]. Dostupný z WWW: <http://www.gac.cz/documents/nase_prace_vystupy/GAC_cten_jak_ctou_ceske_deti.pdf>.
2. CHALOUPKA, Otakar. Rodina a počátky dětského čtenářství. 1. vyd. Praha : Victoria Publishing, 1995. 103 s.
3. CHALOUPKA , Otakar. Rozvoj dětského čtenářství. 1. vyd. Praha : Albatros, 1982. 572 s.
4. VĚŘÍŠOVÁ, Irena. Kudy vede cesta ke čtenáři? : rozvoj dětského čtenářství na druhém stupni základní školy. 1. vyd. Praha : GAC, 2007. 218 s.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK