Postavenie a význam humoristických relácií v Československej televízii v rokoch normalizácie (1969-1989)-fenomén humoristickej dvojice Lasica a Satinský
Název práce v jazyce práce (slovenština): | Postavenie a význam humoristických relácií v Československej televízii v rokoch normalizácie (1969-1989)-fenomén humoristickej dvojice Lasica a Satinský |
---|---|
Název práce v češtině: | Postavení a význam humoristických relací v letech normalizace. Fenomén humoristické dvojice Lasica a Satinský |
Název v anglickém jazyce: | The Role and Importance of Humorous Television Programs in Czechoslovak Television in The Years of Normalization (1969-1989) Phenomenon of Comic Pair Lasica and Satinský |
Klíčová slova: | humoristické programy, televízna zábava, vyjadrovacie prostriedky, programová štruktúra, televízni zabávači, Milan Lasica, Július Satinský |
Klíčová slova anglicky: | risible programs, television entertainment, expressions, programming, television entertainers, Milan Lasica, Július Satinský |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | slovenština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 18.10.2010 |
Datum zadání: | 21.10.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2011 00:00 |
Místo konání obhajoby: | FSV Praha 1. |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.05.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2011 |
Oponenti: | PhDr. Milan Kruml |
Seznam odborné literatury |
BÍLEK, A. Petr – ČINÁTLOVÁ, Blanka. Tesilová kavalérie. Popkulturní obrazy normalizace. Příbram: Pistorius&Olšanská, 2010. 256 s. ISBN 978-80-87053-44-7
BLÁHA, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: Akademie múzických umění, 2004. 145 s. ISBN 80-7331-010-4 BORECKÝ, Vladimír. Teorie komiky. Praha: nakladatelství Hynek, 2000. 210 s. ISBN 80-86202-65-8 CVANCINGEROVÁ, Jana. Výrazové prostriedky (poetika) literatúry a filmu. Bakalárska práca, Prešovská Univerzita v Prešove, Filozofická fakulta, Prešov, 2009. 62 s. CYSAŘOVÁ, Jarmila. Československá televize a politická moc 1953- 1989. In: Soudobé dějiny. Číslo 3 - 4, ročník 2002, s. 521 - 537. CYSAŘOVÁ, Jarmila. Československá televize v období zániku komunistického režimu a vítězství demokratické revoluce (1985-1990). Praha: Ústav pro soudobé dějiny AV ČR, 1999, 65 s. CYSAŘOVÁ, Jarmila. Televize a totalitní moc 1969-1975. Praha: Ústav pro soudobé dějiny AV ČR. 1998, 90 s. DAŠEK, Vladimír – KUBA, Petr. Televize pro každého. Praha: SNT, 1984, 163 s. DOČEKAL, Boris. Melancholický klaun Milan Lasica. Jihlava: Nakladatelství LISTEN, 2000, 136 s. ISBN 80-902360-3-0 DVORSKÝ, Ladislav. Repetitorium jazykové komiky. Brno: Vydavatelství a nakladatelství Novinář, 1984. 205 s. ISBN 59-007-83 DVOŘÁK, Vladimír. Všechny náhody mého života. Praha: Kredit, 1991, 176 s. ISBN 80-85279-08-8 FORMAN, Zdeněk. Výrazové prostředky filmu a televize. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1970. 54 s. HORA-HOŘEJŠ, Petr. – BOHDALOVÁ, Jiřina. Měla jsem štěstí na lidi. Praha: Nakladatelství a vydavatelství Mountfield, a.s., 2006. 252 s. ISBN 80-903837-0-X KOBR, Josef. – ŠIŘINA, Petr. Smějeme se s Josefem Kobrem. Ostrava: Nakladatelství Profil, 1985. 170 s. 48-023-85 KOLLÁR, I. Umberto Eco – od stredoveku k postmoderne, In Historická revue I. číslo, roč. XVII, 2007 s. 18 - 21. KONČELÍK, Jakub - VEČEŘA, Pavel - ORSÁG, Petr. Dějiny českých médií 20.století. Praha: Portál, 2010. 312 s. ISBN 978-80-7367-698-8 KONDULOVÁ, Barbora: Lexikálna charakteristika komunikácie v relácii 7edem s. r. o., Prešovská Univerzita v Prešove, Prešov, 2009, KOUKOLÍČEK, Josef. Kult televizního Silvestra v Českých zemích. Diplomová práca, Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd, Praha, 2004, 107 s. LUKEŠ, Pavel. S Vladimírem Dvořákem o chutích a lidech. Praha: Euromedia Group, 1999. 128 s. ISBN 80-242-0036-8 MAKOVIČKA, Drahoslav. Televizní příběh. Učebnice pro posluchače rozhlasové a televizní dramaturgie a scenáristiky. Brno: Divadelní fakulta JAMU, 1996. 52 s. ISBN 80-85429-21-7 McNAIR, Brian. Sociologie žurnalistiky. Praha: Portál, 2004. 184 s. ISBN 80-7178-840-6 MECA, Viktor. Neverbální komunikace v televizi. Disertační práce, Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Praha, 2005. 180 s. MICHALEC, Zdeněk. Tisíc tváří televize. Praha: Panorama, 1983, 256 s. MISTRÍK, Jozef. Kompozícia jazykového prejavu. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1968. 176 s. ISBN 67-319-68 MISTRÍK, Jozef: Rétorika. Bratislava, Slovenské pedagogické nakladateľstvo 1980. 220 s MISTRÍK, Jozef. Štylistika slovenského jazyka. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1970. 424 s. ISBN 67-227-69 NÁKONEČNÝ, Milan. Lidské emoce. Praha: Academia, 2000. 335 s. ISBN 80-200-0763-6 OKRUCKÝ, Svetozár. 70©Lasica, Bratislava: Marenčin PT, spol. s r.o. 2010, 160 s. ISBN 978-80-8114-020-4 PEASE, Allan. Řeč těla. Praha: Portál, 2001. 137 s. ISBN 80-7178-582-2 REIFOVÁ, Irena - BEDNAŘÍK, Petr. Televizní seriál - záhada popkulturního sebevědomí. In Mediální studia. 2008, roč. 3, č. 1, s. 72-80. ISSN 1801-9978 SATINSKÝ, Július – FORMÁČKOVÁ, Marie. Momentálně jsem mrtvý, zavolejte později. Praha: Knižní klub, 2003, 252 s. ISBN 80-242-1050-9 STRASMAJER, Vladimír. Historie televize v Československu. Praha: SPN, 1978, 55 s. 17-435-79 ŠTRASSER, Ján. Jenže já jsem jen komik. Praha: Nakladatelství XYZ, 2005, 259 s. ISBN 80-86864-47-2 SLANČOVÁ, Dana. Praktická štylistika. Prešov: SLOVACONTACT, 1996. 178 s. ISBN 80-901417-9-X SOBOTA, Luděk. Dvě facky & pohřeb. Praha: Nakladatelství Deus, 2008. 296 s. ISBN 978-80-87087-34-3 TAUSSIG, Pavel. Veselohry století. Praha: Filmové nakladatelství Cinemax, 1998. 113 s. ISBN 80-85933-29-2 VRABEC, Jan. Organizace televizní tvorby. Praha: SPN, 1972, 50 s. WÁGNER, Milan. Miloslav Šimek. Pro někoho šoumen, pro někoho kamarád Slávek. Praha: Nakladatelství BRÁNA, 2004. 222 s. ISBN 80-7243-225-7 |
Předběžná náplň práce |
V diplomovej práci sa budeme snažiť načrtnúť postavenie humoristických relácií v programovej štruktúre Československej televízie počas rokov normalizácie (1969-1989). Budeme sa venovať otázkam televíznej zábavy, jej vývoju, ktorý ovplyvňovala nielen spoločenská situácia, náročnosť publika, ale aj schopnosti zabávačov zaujať publikum. Poukážeme na kontext vtedajšej televíznej zábavy, na možnosti vysielania humoristických programov v televízii počas rokov 1969-1989.
Zameriame sa taktiež na typy a periodicitu jednotlivých zábavných programov, neopomenieme ani moderátorov jednotlivých relácií a ich prínos v oblasti televíznej zábavy. Pokúsime sa o hlbšiu analýzu televíznej zábavy humoristických relácií Milana Lasicu a Júliusa Satinského, ktorí tvorili jednu z najpopulárnejších humoristických dvojíc v bývalom Československu a neskôr aj na Slovensku a v Čechách. Ich umeleckú televíznu činnosť porovnáme na základe už uvedených kritérií (periodicita, forma humoru, špecifiká dvojice atď.) s ostatnými humoristickými reláciami ČST. (pozri Diplomová práca) |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
In this Thesis we will try to outline the position of humorous programs in the program structure of the Czechoslovak Television during the years of normalization (1969-1989). We will talk about issues of television entertainment, its development, which influenced not just the social situation, demanding audience, but also the ability to deliver audience entertainers. Highlight the context of former television entertainment, the comic possibilities of broadcast programs on television during the years 1969-1989.
We will focus also on the types and frequency of entertainment programs, aware that there moderators of programs and their contribution to television entertainment. We will try to deepen its analysis of television entertainment programs humorous Milan Lasica and Julius Satinsky, who formed one of the most popular comic pair inthe former Czechoslovakia and later Slovakia and the Czech Republic. Their artistic activity compared to television based on the above criteria (frequency, form of humor,specific pairs etc.) with other comic CST programs. (see more at the Thesis) |