Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Postavení deníku Guardian na britském tiskovém trhu
Název práce v češtině: Postavení deníku Guardian na britském tiskovém trhu
Název v anglickém jazyce: Position of The Guardian on the Britisch newspaper market
Klíčová slova: Guardian, Velká Británie, média, masová média, britský tisk, Scott, konkurenční prostředí, Media Guardian
Klíčová slova anglicky: Guardian, Great Britain, media, mass media, british press, Scott, competitive environment, Media Guardian
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Barbara Köpplová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 15.10.2010
Datum zadání: 21.10.2010
Datum a čas obhajoby: 15.06.2011 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha
Datum odevzdání elektronické podoby:19.05.2011
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2011
Oponenti: PhDr. Gabriela Cihlářová, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
1. ANDERSON, Peter, WARD, Geoff. The future of Journalism in the Advanced Democracies. Ashgate, 2007. ISBN -13: 978-07546-4404-0.

2. AYERST, David. Guardian, Biography of a Newspaper. Collins London, 1971. 702 s. ISBN 0 00 211329 5

3. CONSTABLE, Archibald Co. The Periodical Press of Great Britain and Ireland: Or an Inquiry Into The State of The Public Journals, Chiefly As Regards Their Moral And Political Influence. Hurst, Robinson & Co., London, 1824. 218 s.

4. CURRAN, James, SEATON, Jean. Power without Responsibility, The press and broadcasting in Britain. Routledge, 1991. 429 s. ISBN 0-415-06450-3

5. DEMERS, David. Dictionary of Mass Communication and Media Research: A Guide for Students,Scholars and Professional. Marquette, 2005. 358 s. ISBN-13: 978-0922993253

6. DOYLE, Gillian. Media Ownership. Sage Publications Ltd, London, 2002. 192 s. ISBN-13: 978-0761966814

7. GREENSLADE, Roy. Forget boozy Fleet St image – newspapers turned lean long ago. Media Analysis. Evening Standard 19.11.2008. s.30

8. HARRIS, Wilson. The Daily Press. Cambridge University Press, 1943

9. KNIGHT HUNT, F., The Fourth Estate: Contribution towards a history of newspapers, and of the liberty of press. David Bogue, 86, Fleet Street, London, MDCCCL

10. KÖPPLOVÁ, Barbara., KÖPPL, Ladislav. Dějiny světové žurnalistiky. Novinář, Praha, 1989

11. KÖPPLOVÁ, Barbara, VOJTEK, Juraj. Stručný přehled vývoje britského tisku, od druhé poloviny 19. století do 70. let 20. Století. Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1977

12. MARR, Andrew. My Trade. Macmillan, 2004. 391 s. ISBN 1 4050 0536 X

13. MCNAIR, Brian. Sociologie žurnalistiky. Portál, Praha, 2004. 182 s. ISBN 80-7178-840-6

14. MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Portál, 2002. 447 s. ISBN 80-7178-714-0

15. MILLS, William, Haslam. The Manchester Guardian, A Century of History. Henry Holt and Company, New York, 1922. 146 s.

16. NOVÁK, Miroslav. Systémy politických stran: Úvod do jejich srovnávacího studia. Slon. Praha, 1997. 275 s. ISBN 80-85850-22-2

17. PROKOP, Dieter. Boj o média. Karolinum, 2005. 409 s. ISBN 80-246-0618-6

18. SEYMOUR-URE, Colin. The British Press and Broadcasting since 1945. Blackwell Publishers, Oxford, 1996. 304 s. ISBN-13: 978-0631198833

19. SPARKS, Colin, The Press. In STOKES, Jane; READING, Anna (eds.) The media in Britain, current debates and developments. Palgrave, 1999. 314 s. ISBN 0-333-73063-1

20. C.P. Scott 1846 – 1932, The Making of The „Manchester Guardian. Frederick Muller LTD., London, 1946. 252 s.

21. ŠEFČÁK, Luboš, VOJTEK, Juraj. Dejiny svetového novinářstva I., Dejiny anglického novinářstva. Univerzita Komenského Bratislava, 1992. 144 s.

22. TUNSTALL, Jeremy. Newspaper Power, The New National Press in Britain. Oxford University Press, 1996. 441 s. ISBN 0-19-871133-6

23. TUNSTALL, Jeremy. The media in Britain. Constable, London, 1983. 304 s. ISBN 0 09 465130 2

24. VISCOUNT CAMROSE. British newspapers and their controllers. Cassell and Company Limited, 1947
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce „Postavení deníku Guardian na britském tiskovém trhu“ se skládá ze tří částí. První část pojednává o masovém tisku a jeho vývoji ve Velké Británii. Stručně je popsána historie vzniku prvních deníků v 18. století, jejich vzestup během průmyslové revoluce v první polovině 19. století, dále potom období, kdy tisku vládli takzvaní tiskoví baroni a druhá polovina 20.století, kdy tisk začaly ovládat velké mediální konglomeráty. Současnost tiskového trhu je zkoumána z pohledu třídního rozdělení, typického pro Velkou Británii, s postupující bulvarizací, která stále více zasahuje seriózní tisk, i v souvislosti s rozšiřující se mocí internetu. Důležitý je také vliv médií na politiku a naopak, obzvlášť ve spojení s vlastnickými vlivy. Celá druhá část je věnována deníku Guardian, především jeho historii počínající v roce 1821, kdy Guardian vznikl v Manchesteru jako regionální noviny s názvem Manchester Guardian, který deníku zůstal až do roku 1959. Jedním z nejzajímavějších aspektů současnosti Guardianu jsou jeho webové stránky listu, spuštěné již v roce 1999. Třetí část práce přináší analýzu rubriky Media Guardian v kontextu ostatních rubrik a obsahu Guardianu v letech 1990 a 2000, ale zabývá se také tématy příspěvků rubriky a jejími autory v obou sledovaných letech.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Bachelor thesis named ‘Role of the Guardian daily newspaper in the British press market’ consist of three parts. The first part deals with the mass print and its development in Great Britain. There is a brief history of the very first daily papers appearing in 18th century, their rise during the industrial revolution in the first half of 19th century, followed by the period of press barons, and finally 20th century in the name of large media conglomerates. The contemporary press market is examined from the social class perspective, typical for Great Britain, with the spreading tabloidization increasingly affecting the serious news as well as the growing power of the internet. The mutual influence of media and politics is also very important, mainly in connection with the owner effects. The whole second part is dedicated to the Guardian daily newspaper, mainly to its history dating back to 1821, when the Guardian was established in Manchester as a regional newspaper named the Manchester Guardian. The original title was used until 1959. One of the most interesting aspects of the current Guardian is its website created back in 1999. The third part of the work brings the Media Guardian analysis, namely in the context of other sections of the paper and the content of the Guardian in the years 1990 and 2000. It also deals with the subject of stories within the Media Guardian and their authors in both monitored years.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK