Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zdraví jako marketingová příležitost
Název práce v češtině: Zdraví jako marketingová příležitost
Název v anglickém jazyce: Health as a Marketing Opportunity
Klíčová slova: zdraví, sémiotika, sémiotická analýza, značka, konzum, branding, funkční potraviny
Klíčová slova anglicky: helath, semiotics, semiotic analysis, brand, comsumption, branding, functional food
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Radana Šafaříková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 02.09.2010
Datum zadání: 02.09.2010
Datum odevzdání elektronické podoby:13.09.2012
Datum proběhlé obhajoby: 26.10.2012
Předmět: Obhajoba diplomové práce (YMMM4A10)
Oponenti: Mgr. Bc. Tomáš Kladný
 
 
 
Předběžná náplň práce
Cílem práce je definovat neustále rostoucí využití symboliky zdraví ve spotřebním průmyslu. Mocná konzumentská skupina zaměřená na hodnoty zdraví a aktivního způsobu života představuje základnu pro dlouhodobě se rozvíjející trh s nově vznikajícím portfoliem značek a produktů, které svou image budují na základě zdravotních konotací. Tato "medikalizace spotřeby" se odehrává především na úrovni znaků s příslušnými konotacemi, podle nichž se spotřebitelé na různých úrovních uvědomění si takového faktu orientují. Na příkladu sémiotické analýzy značky Activia bychom chtěli poukázat na to, jak lze na základě jednotlivých znaků vystavět produkt trvale spojovaný s požadovanými hodnotami.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK