Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vztah učitel a žák ve výuce náboženství a katechezi
Název práce v češtině: Vztah učitel a žák ve výuce náboženství a katechezi
Název v anglickém jazyce: Teacher-Pupil Relation in Religious Education and Catechesis
Klíčová slova: katecheze, katecheta, výuka náboženství, učitel, žák, vztah
Klíčová slova anglicky: catechesis, catechist, religious education, teacher, pupil, relation
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pastorálních oborů a právních věd (do 2023) (26-KPAO)
Vedoucí / školitel: Dr. Vojtěch Eliáš
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.06.2010
Datum zadání: 26.04.2011
Datum a čas obhajoby: 13.06.2011 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:26.04.2011
Datum odevzdání tištěné podoby:26.04.2011
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2011
Oponenti: ThLic. Mariusz Gerard Kuźniar, Th.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Prozkoumejte úskalí i výhody profesního vztahu učitel - žák z různých hledisek.
2. Ukažte, jaké jsou zvláštnosti a nároky na tento vztah kladené při výuce náboženství a katechezi.
3. Zabývejte se ideálem tohoto vztahu i možnostmi selhání, případně možné nápravy.
Seznam odborné literatury
KONGREGACE PRO KLÉRUS.Všeobecné direktorium pro katechezi. Praha: ČBK, 1998.
ČESKÁ BISKUPSKÁ KONFERENCE, Osnovy k výuce náboženské výchovy římskokatolické církve v 1.-9.ročníku základní školy, Praha: ČBK, 2004.
ČESKÁ BISKUPSKÁ KONFERENCE. Etický kodex křesťanského učitele. Praha: ČBK,2005.
OPATRNÝ, A. Pastorace v postmoderní společnosti. Kostelní Vydří: 2001.
ALBERICH, E., DŘÍMAL, L. Katechetika. Praha: Portál,2008.
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002.
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007.
ČÁP, J; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001.
KYRIACOU,Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál,1996.
Předběžná náplň práce
1. Výchovně - vzdělávací proces z hlediska vztahu mezi učitelem a žákem: tradiční a moderní pojetí
2. Vztah učitel a žák z hlediska pedagogického, psychologického a etického
3. Rizika vyplývající ze vztahu učitel a žák
4. Výuka náboženství - charakteristika
5. Specifika vztahu učitele a žáka vyplývající ze zvláštností výuky náboženství (z cílů, obsahu a formy)
6. Katecheze - charakteristika
7. Specifika vztahu katechety a katechizovaného vyplývající z povahy, cílů a formy katecheze
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
1st Explore the benefits and pitfalls of teacher - pupil professional relationship from different perspectives.
2nd Show those special features and demands placed on that relationship in the teaching of religion and catechesis.
3rd Address the ideals of this relationship and the possibility of failure, or possible remedies.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK