Cílem diplomové práce je sestavit marketingový plán sportovní soutěže Žij pohybem, který bude v případě kladného přijetí sloužit jako základní koncept při přípravě a následné realizaci sportovní soutěže Žij pohybem. V práci bude použita situační analýza, která hodnotí současný stav soutěže, její konkurenci a zákazníky. Nedílnou součástí situační analýzy je SWOT a STEP analýza. SWOT analýza posuzuje silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby, které se mohou při organizaci a realizaci soutěže vyskytnout.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The main objective of the diploma thesis is to create a marketing plan of a sports competition Žij pohybem, which will be used as a basic concept upon preparation and realization of the sports competition Žij pohybem, in case of positive acceptance. A situation analysis is used in the thesis, which evaluates a current statement of the competition, its competitions and customers. Necessary parts of the situation analysis are SWOT and STEP analysis. The SWOT analysis adjudicates strengths and weaknesses, opportunities and threats that can appear during organization and realization of the competition.