Sebevědomí v perspektivě dětí - pojetí a projevy
Název práce v češtině: | Sebevědomí v perspektivě dětí - pojetí a projevy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The self-confidence in children perspecitve |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 16.03.2010 |
Datum zadání: | 16.03.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 02.06.2011 09:45 |
Místo konání obhajoby: | M303 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.04.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.06.2011 |
Oponenti: | PhDr. Olga Jablečníková |
Zásady pro vypracování |
Cíl výzkumu:
Ukázat rozdíly mezi dětskou interpretací sebevědomého chování a psychologickou interpretací. Výzkumné otázky: 1. Jak děti chápou pojem sebevědomí? 2. V jakých situacích se děti projevují sebevědomě (z pohledu dětí)? 3. Jak interpretují sebevědomé chování ostatních (kladně či záporně)? 4. Je pro sebevědomé chování důležité, jaké mají děti vztahy a postavení ve třídě (zde může fungovat oboustraný vztah)? 5. Jaký je rozdíl v pojetí a projevech sebevědomí mezi dívkami a chlapci? Metody sběru dat: 1. Dotazník 2. Sociometrie 3. Popřípadě pro doplnění nesrovnalostí rozhovor Soubor respondentů: dvě třídy (6. ročník ZŠ) |
Seznam odborné literatury |
BLATNÝ, Marek, PLHÁKOVÁ, Alena. Temperament, inteligence, sebepojetí : nové pohledy na tradiční témata psychologického výzkumu. 1. vyd. Brno : Psychologický ústav AV ČR, 2003. 150 s. ISBN 80-86620-05-0.
BLATNÝ, Marek. Psychosociální souvislosti osobní pohody. 1. vyd. Brno : Masaykova univerzita, 2005. 109 s. ISBN 80-86633-35-7. JANOŠOVÁ, Pavlína. Dívčí a chlapecká identita : Vývoj a úskalí. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2008. 285 s. ISBN 978-80-247-2284-9. VÝROST, Jozef, SLAMĚNÍK, Ivan. Sociální psychologie : 2., přepracované a rozšířené vydání. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2008. 404 s. ISBN 978-80-247-1428-8. SEDLÁČKOVÁ , Daniela. Rozvoj zdravého sebevědomí žáka. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2009. 123 s. ISBN 978-80-247-2685-4. HRABAL, Vladimír. Sociometrický test : sociometricko-ratingový dotazník T - 118, SO-RA-D. 1. vyd. Bratislava : Psychodiagnostické a didaktické texty, 1990. 66 s. KEOGH, Barbara K. Temperament ve třídě. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 171 s. ISBN 978-80-247-1504-9. MIKŠÍK, Oldřich. Psychologická charakteristika osobnosti. 2. přeprac. vyd. Praha : Karolinum, 2007. 273 s. ISBN 978-80-246-1304-8. ČÁP, Jan. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. 1. vyd. Praha : ISV, 1996. 302 s. ISBN 80-85866-15-3. VÝROST, Jozef. Kapitoly z psychológie osobnosti. Bratislava : Veda, 2000. 282 s. ISBN 80-224-0622-8 . SMÉKAL, Vladimír. Pozvání do psychologie osobnosti : člověk v zrcadle vědomí a jednání. 1. vyd. Brno : Barrister & Principal, 2002. 517 s. ISBN 80-85947-80-3. NAKONEČNÝ, Milan. Psychologie osobnosti. 2. vyd. Praha : Academia, 1997. 336 s. ISBN 80-200-0628-1. BALCAR, Karel. Úvod do studia psychologie osobnosti. 2. upr. vyd. Chrudim : Mach, 1991. 217 s. HELUS, Zdeněk. Osobnost a její vývoj. 2. přeprac. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2009. 103 s. ISBN 978-80-7290-396-2. BLATNÝ, Marek, OSECKÁ, Lída. Vztah sebehodnocení a struktury významu já. Československá psychologie. 1997, roč. 41, č. 4, s. 324-322. KRCH, František. Koncept sebevědomí a psychologická praxe. Československá psychologie. 2006, roč. 50, č. 3, s. 285-287. |