Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Příprava předškolního dítěte na vstup do základní školy
Název práce v češtině: Příprava předškolního dítěte na vstup do základní školy
Název v anglickém jazyce: Preparation of a preschool child for the entrance to elementary school
Klíčová slova: Školní zralost, školní připravenost, hrubá a jemná motorika, řeč, sluchové a zrakové vnímání, paměť, diagnostika, rizikové dítě, stimulační program
Klíčová slova anglicky: School maturity, school readiness, fine motor and gross motor skills, speech, visual and acoustic perception, memory, diagnostics, child at risk, stimulation program
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 24.01.2010
Datum zadání: 18.04.2012
Datum a čas obhajoby: 22.05.2012 00:00
Místo konání obhajoby: Praha, Pedf UK
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2012
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2012
Oponenti: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka se bude ve své magisterské práci zaměřovat na možnost pedagogické intervence u dětí na konci předškolního věku.
1) Provede vstupní šetření Testem rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky (Švancarová, Kucharská, 2001), 2) připraví stimulační programy, které bude aplikovat ve vybrané skupině dětí z běžné třídy a třídy speciální podle dosažených výsledků v dané screeningové technice a po provedené intervenci bude 3) realizovat výstupní šetření (retest za použití téže metody).
Na základě srovnání výsledků (běžná třída vs. třída speciální) se vyjádří k dosaženým výsledkům i k možnosti této intervence z pozice učitelky mateřské školy.
Seznam odborné literatury
BEDNÁŘOVÁ, J. ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno: Computer Press, a.s. 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
KUCHARSKÁ, A. ŠVANCAROVÁ, D. Bezstarostné roky?. Praha: Scientia, 2004. ISBN 80-7183-291-X.
MERTIN, V. GILLERNOVÁ, I. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-627-8.
OPRAVILOVÁ, E. Předškolní pedagogika I.: Smysl a proměny dětství. Liberec: PedF TU, 2002. ISBN 80-7083-656-3.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Výzkumný ústav pedagogický, Praha: Tauris, 2006. ISBN 80-87000-00-5.
ŠVANCAROVÁ, D. KUCHARSKÁ, A. Test rizika poruch čtení a psaní pro rané ško-láky. 1. vydání. Praha: Scientia, 2001. ISBN 80-7183-221-9.
TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-503-2.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I., Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005a. ISBN 80-246-0956-8.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK