Hodnotová orientace u žáků středních škol
Název práce v češtině: | Hodnotová orientace u žáků středních škol |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Value Orientation of High School Students |
Klíčová slova: | Hodnoty, hodnotová orientace, adolescence, střední škola, morálka, etika, frustrace, agrese, výzkum, Rosenzweigův obrázkově – frustrační test |
Klíčová slova anglicky: | Values, Value Orientation, Adolescence, High School, Morality, Ethic, Frustration, Aggression, Research, Rosenzweig Picture - Frustration Study |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | HTF - Katedra učitelství (28-08) |
Vedoucí / školitel: | doc. Pavlína Janošová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 12.01.2010 |
Datum zadání: | 12.01.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 13.09.2012 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.06.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.09.2012 |
Oponenti: | prof. PhDr. RNDr. Marie Vágnerová, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Prohlašuji, že jsem tuto diplomovou práci s názvem Hodnotová orientace u žáků středních škol vypracovala samostatně pod odborným vedením Doc. Mgr. Pavlíny Janošové, Ph.D. a s použitím uvedené literatury. |
Seznam odborné literatury |
• ANZENBACHER, A. Úvod do etiky. Praha: ZVON ČESKÉ KATOLICKÉ NAKLADATELSTVÍ, 1994
• CAKIRPALOGLU, P. Psychologie hodnot. VOTOBIA, 2004 • DOROTÍKOVÁ, S. Filosofie hodnot. Praha: PEDAGOGICKÁ FAKULTA UK, 1998 • DVOŘÁKOVÁ, J. Morální usuzování – vliv hodnot, osobnosti a morální identity. Brno: MASARYKOVA UNIVERZITA 2008 • FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: PORTÁL, 1997 • GILLIGANOVÁ, C. Jiným hlasem. Praha: PORTÁL, 2001 • HALL, J. Slovník námětů a symbol ve výtvarném umění. Praha: MLADÁ FRONTA, 1991 • HARTL, P. Psychologický slovník. Praha: BUDKA, 1994 • HARTL, P.; HARTLOVÁ H. Psychologický slovník. Praha: PORTÁL, 2000 • HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Velký psychologický slovník. Praha: PORTÁL, 2010 • HELUS, Z. Psychologie pro střední školy. Praha: FORTUNA, 1998 • HOSKOVEC, J. Psychologie. TRITON, 2002 • HRABAL, V., Sociální psychologie pro učitele – vybraná témata. Praha: Univerzita Karlova, 2002 • JANOŠOVÁ, P. Dívčí a chlapecká identita – vývoj a úskalí. Praha: GRADA, 2008 • JANOŠOVÁ, P., ŘÍČAN, P. Dimenze eticko-spirituálního prožívání adolescentů. Psychológia a patopsychológia dieťaťa, 2007, roč. 42, č. 4, s. 323-337. • KOLAŘÍKOVÁ, O. Perspektivy teorie a výzkumu osobnostních vlastností. Praha: ACADEMIA, 1986 • KOLDEOVÁ, L. Hodnotový systém stredoškolskej mládeže v súčasnosti. Pedagogická revue, 2007, roč. 59, č. 1, s. 52-66. ISSN 1335-1982 • KOLEKTIV AUTORŮ. Filosofický slovník. Olomouc: FIN, 1995 • KOLEKTIV AUTORŮ. Ilustrovaný encyklopedický slovník. ACADEMIA, 1980 • KRAJČOVÁ, N., PASTERNÁKOVÁ, L. Výchova k hodnotám v rodine ako problém pedagogickej vedy. Komenský: časopis pro učitele základní školy, 2007/2008, roč. 132, č. 4, s. 9-14. ISSN 0323-0449 • KŘIVOHLAVÝ, J. Mít pro co žít. Praha: NÁVRAT DOMŮ, 1994 • KUSÁK, P., DAŘÍLEK, P. Pedagogická psychologie - B. Olomouc: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, PEDAGOGICKÁ FAKULTA, 2003 • MACEK, P.; TYRLÍK, M. Posouzení dobrého a zlého člověka adolescenty: souvislost se sebepojetím, rozdíly mezi děvčaty a chlapci. Československá psychologie, 2000, s. 45-55. • NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha: ACADEMIA, 2004 • NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. ACADEMIA, 1999 • NAKONEČNÝ, M. Úvod do psychologie. ACADEMIA, 2003 • RAHNER, K.; VORGRIMLER, H. Teologický slovník. Praha: ZVON ČESKÉ KATOLICKÉ NAKLADATELSTVÍ, 1996 • ROSENZWEIG, S., FLEMINGOVÁ, E., CLARKEOVÁ, H. J. Revidovaná příručka k hodnocení Rosenzweigovy obrazově-frustrační metody. • ROSENZWEIG, S., FLEMINGOVÁ, E., ROSENZWEIGOVÁ, L. Dětská forma Rosenzweigovy obrazově-frustrační metody. • RUŽÍKOVÁ, M. Osobnostné vlastnosti prijímané a odmietané stredoškolákmi. Pedagogické rozhlady, 2003, roč. 12, č. 4, s. 1-2. • ŘÍČAN, P., JANOŠOVÁ, P. Eticko-spirituální aspekty zvládání vzteku u dospívajících chlapců a dívek. Československá psychologie, 2008, roč. 52, č. 2, s. 105-119. • ŘÍČAN, P. Cesta životem. Praha: PANORAMA, 1990 • ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. Praha: GRADA, 2007 • SANTROCK, J. Psychology. BROWN&BENCHMARK, 1997 • VÁGNEROVÁ, M. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. KAROLINUM, 2001 • VÁGNEROVÁ, M. Psychologie osobnosti. KAROLINUM, 2010 • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. KAROLINUM, 2005 • ŽIVČICOVÁ, E. Hodnotová orientácia súčasných stredoškolákov. Pedagogické rozhlady, 2009, roč. 18, č. 4, s. 12-17. ISSN 1335-0404 |