Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hodnotová orientace u žáků středních škol
Název práce v češtině: Hodnotová orientace u žáků středních škol
Název v anglickém jazyce: Value Orientation of High School Students
Klíčová slova: Hodnoty, hodnotová orientace, adolescence, střední škola, morálka, etika, frustrace, agrese, výzkum, Rosenzweigův obrázkově – frustrační test
Klíčová slova anglicky: Values, Value Orientation, Adolescence, High School, Morality, Ethic, Frustration, Aggression, Research, Rosenzweig Picture - Frustration Study
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Vedoucí / školitel: doc. Pavlína Janošová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.01.2010
Datum zadání: 12.01.2010
Datum a čas obhajoby: 13.09.2012 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:27.06.2012
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2012
Oponenti: prof. PhDr. RNDr. Marie Vágnerová, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Prohlašuji, že jsem tuto diplomovou práci s názvem Hodnotová orientace u žáků středních škol vypracovala samostatně pod odborným vedením Doc. Mgr. Pavlíny Janošové, Ph.D. a s použitím uvedené literatury.
Seznam odborné literatury
• ANZENBACHER, A. Úvod do etiky. Praha: ZVON ČESKÉ KATOLICKÉ NAKLADATELSTVÍ, 1994
• CAKIRPALOGLU, P. Psychologie hodnot. VOTOBIA, 2004
• DOROTÍKOVÁ, S. Filosofie hodnot. Praha: PEDAGOGICKÁ FAKULTA UK, 1998
• DVOŘÁKOVÁ, J. Morální usuzování – vliv hodnot, osobnosti a morální identity. Brno: MASARYKOVA UNIVERZITA 2008
• FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: PORTÁL, 1997
• GILLIGANOVÁ, C. Jiným hlasem. Praha: PORTÁL, 2001
• HALL, J. Slovník námětů a symbol ve výtvarném umění. Praha: MLADÁ FRONTA, 1991
• HARTL, P. Psychologický slovník. Praha: BUDKA, 1994
• HARTL, P.; HARTLOVÁ H. Psychologický slovník. Praha: PORTÁL, 2000
• HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Velký psychologický slovník. Praha: PORTÁL, 2010
• HELUS, Z. Psychologie pro střední školy. Praha: FORTUNA, 1998
• HOSKOVEC, J. Psychologie. TRITON, 2002
• HRABAL, V., Sociální psychologie pro učitele – vybraná témata. Praha: Univerzita Karlova, 2002
• JANOŠOVÁ, P. Dívčí a chlapecká identita – vývoj a úskalí. Praha: GRADA, 2008
• JANOŠOVÁ, P., ŘÍČAN, P. Dimenze eticko-spirituálního prožívání adolescentů. Psychológia a patopsychológia dieťaťa, 2007, roč. 42, č. 4, s. 323-337.
• KOLAŘÍKOVÁ, O. Perspektivy teorie a výzkumu osobnostních vlastností. Praha: ACADEMIA, 1986
• KOLDEOVÁ, L. Hodnotový systém stredoškolskej mládeže v súčasnosti. Pedagogická revue, 2007, roč. 59, č. 1, s. 52-66. ISSN 1335-1982
• KOLEKTIV AUTORŮ. Filosofický slovník. Olomouc: FIN, 1995
• KOLEKTIV AUTORŮ. Ilustrovaný encyklopedický slovník. ACADEMIA, 1980
• KRAJČOVÁ, N., PASTERNÁKOVÁ, L. Výchova k hodnotám v rodine ako problém pedagogickej vedy. Komenský: časopis pro učitele základní školy, 2007/2008, roč. 132, č. 4, s. 9-14. ISSN 0323-0449
• KŘIVOHLAVÝ, J. Mít pro co žít. Praha: NÁVRAT DOMŮ, 1994
• KUSÁK, P., DAŘÍLEK, P. Pedagogická psychologie - B. Olomouc: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, PEDAGOGICKÁ FAKULTA, 2003
• MACEK, P.; TYRLÍK, M. Posouzení dobrého a zlého člověka adolescenty: souvislost se sebepojetím, rozdíly mezi děvčaty a chlapci. Československá psychologie, 2000, s. 45-55.
• NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha: ACADEMIA, 2004
• NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. ACADEMIA, 1999
• NAKONEČNÝ, M. Úvod do psychologie. ACADEMIA, 2003
• RAHNER, K.; VORGRIMLER, H. Teologický slovník. Praha: ZVON ČESKÉ KATOLICKÉ NAKLADATELSTVÍ, 1996
• ROSENZWEIG, S., FLEMINGOVÁ, E., CLARKEOVÁ, H. J. Revidovaná příručka k hodnocení Rosenzweigovy obrazově-frustrační metody.
• ROSENZWEIG, S., FLEMINGOVÁ, E., ROSENZWEIGOVÁ, L. Dětská forma Rosenzweigovy obrazově-frustrační metody.
• RUŽÍKOVÁ, M. Osobnostné vlastnosti prijímané a odmietané stredoškolákmi. Pedagogické rozhlady, 2003, roč. 12, č. 4, s. 1-2.
• ŘÍČAN, P., JANOŠOVÁ, P. Eticko-spirituální aspekty zvládání vzteku u dospívajících chlapců a dívek. Československá psychologie, 2008, roč. 52, č. 2, s. 105-119.
• ŘÍČAN, P. Cesta životem. Praha: PANORAMA, 1990
• ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. Praha: GRADA, 2007
• SANTROCK, J. Psychology. BROWN&BENCHMARK, 1997
• VÁGNEROVÁ, M. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. KAROLINUM, 2001
• VÁGNEROVÁ, M. Psychologie osobnosti. KAROLINUM, 2010
• VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. KAROLINUM, 2005
• ŽIVČICOVÁ, E. Hodnotová orientácia súčasných stredoškolákov. Pedagogické rozhlady, 2009, roč. 18, č. 4, s. 12-17. ISSN 1335-0404
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK