Historicko geografická analýza dostupnosti Prahy silniční dopravou v období 1918 - 2020 pomocí GIS
Název práce v češtině: | Historicko geografická analýza dostupnosti Prahy silniční dopravou v období 1918 - 2020 pomocí GIS |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Historic-geograpfical accessibility of Prague by road transport in 1918-2020 using GIS |
Klíčová slova: | silnice, dostupnost, rychlost, síťová analýza |
Klíčová slova anglicky: | road, accessibility, speed, network analysis |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie (31-370) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Tomáš Hudeček, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 06.01.2010 |
Datum zadání: | 20.08.2010 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 23.08.2010 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.09.2010 |
Oponenti: | doc. RNDr. Přemysl Štych, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Práce se zabývá stoletým vývojem časové dostupnosti Prahy při vyuţití silniční dopravy na území České republiky. Úvodní rešeršní část se věnuje počátk?m rozvoje silnic v České republice s výhledem do plánovaného ukončení výstavby dálniční sítě a dále problematice síťových analýz. Práce se snaţí dokázat zkracování časových vzdáleností z jednotlivých míst České republiky v pr?běhu století. Součástí práce jsou izochronické mapy dostupnosti Prahy a mapy změn dostupnosti v jednotlivých obdobích. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The work deals with the centenarian development time accessibility of Prague using the road transport in the Czech Republic. Home research part is dedicated to the beginning of development of roads in the Czech Republic up to the planned completion of motorway network and also the matter of network analysis. The work seeks to demonstrate shortening the time distance from each places of the Czech Republic during the century. Parts of the work are isochronal maps of the accessibility of Prague and maps of changes in accessibility for single periods. |