Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Projektová výuka fyziky na základnej škole
Název práce v jazyce práce (slovenština): Projektová výuka fyziky na základnej škole
Název práce v češtině: Projektová výuka fyziky na základní škole
Název v anglickém jazyce: Project-based learning in lower secondary school
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.11.2009
Datum zadání: 09.11.2009
Datum a čas obhajoby: 04.06.2010 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:15.04.2010
Datum odevzdání tištěné podoby:15.04.2010
Datum proběhlé obhajoby: 04.06.2010
Oponenti: RNDr. Martina Kekule, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: doc. PhDr. Martin Chvál, Ph.D.
Zásady pro vypracování
1. Seznámit se s literaturou zabývající se projektovou výukou.
2. Připravit projektovou výuku konkrétního fyzikálního tématu pro druhý stupeň základní školy.
3. Realizovat projektovou výuku fyziky na druhém stupni základní školy.
4. Provést reflexi a evaluaci realizované výuky.
5. Diskutovat výhody a nevýhody metody projektové výuky obecně a i konkrétně v rámci výuky fyziky.
Seznam odborné literatury
HESSEN, S. Filosofické základy pedagogiky. Praha: Československá grafická unie a. s., 1936.
KUBÍNOVÁ, M. Projekty ve vyučování matematice, cesta k tvořivosti a samostatnosti: Kapitoly z didaktiky matematiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2002. ISBN 80-7290-088-9.
PETTY, G. Moderní vyučování.Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7367-172-7.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.
ŽÁK, V. Fyzika v projektové výuce. Diplomová práce. Praha: MFF, 2003.
Předběžná náplň práce
Projektová výuka je spojena s projektovou metodou. Projektová metoda je těsně spjata s W. H. Kilpatrickem, který obhajoval smysluplné aktivity, řešení problémů a individuální potřeby a zájmy dětí ve vyučovacím procesu. Tato diplomová práce prezentuje přípravu a realizaci jednoho příkladu projektové výuky na druhém stupni základní školy a diskutuje její výhody a nevýhody.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The project-based learning is connected to the project method. The project method is associated with W. H. Kilpatrick´s advocacy of meaningful activity, problem solving, and individual children´s needs and interests in the learning process. This diploma work presents the preparation and realization of one example of the project-based learning in a lower secondary school and discusses its advantages and disadvantages.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK