Projektová výuka fyziky na základnej škole
Název práce v jazyce práce (slovenština): | Projektová výuka fyziky na základnej škole |
---|---|
Název práce v češtině: | Projektová výuka fyziky na základní škole |
Název v anglickém jazyce: | Project-based learning in lower secondary school |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | slovenština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 09.11.2009 |
Datum zadání: | 09.11.2009 |
Datum a čas obhajoby: | 04.06.2010 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.04.2010 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 15.04.2010 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.06.2010 |
Oponenti: | RNDr. Martina Kekule, Ph.D. |
Konzultanti: | doc. PhDr. Martin Chvál, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Seznámit se s literaturou zabývající se projektovou výukou.
2. Připravit projektovou výuku konkrétního fyzikálního tématu pro druhý stupeň základní školy. 3. Realizovat projektovou výuku fyziky na druhém stupni základní školy. 4. Provést reflexi a evaluaci realizované výuky. 5. Diskutovat výhody a nevýhody metody projektové výuky obecně a i konkrétně v rámci výuky fyziky. |
Seznam odborné literatury |
HESSEN, S. Filosofické základy pedagogiky. Praha: Československá grafická unie a. s., 1936.
KUBÍNOVÁ, M. Projekty ve vyučování matematice, cesta k tvořivosti a samostatnosti: Kapitoly z didaktiky matematiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2002. ISBN 80-7290-088-9. PETTY, G. Moderní vyučování.Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7367-172-7. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1. ŽÁK, V. Fyzika v projektové výuce. Diplomová práce. Praha: MFF, 2003. |
Předběžná náplň práce |
Projektová výuka je spojena s projektovou metodou. Projektová metoda je těsně spjata s W. H. Kilpatrickem, který obhajoval smysluplné aktivity, řešení problémů a individuální potřeby a zájmy dětí ve vyučovacím procesu. Tato diplomová práce prezentuje přípravu a realizaci jednoho příkladu projektové výuky na druhém stupni základní školy a diskutuje její výhody a nevýhody. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The project-based learning is connected to the project method. The project method is associated with W. H. Kilpatrick´s advocacy of meaningful activity, problem solving, and individual children´s needs and interests in the learning process. This diploma work presents the preparation and realization of one example of the project-based learning in a lower secondary school and discusses its advantages and disadvantages. |