Albert Camus et Franz Kafka, les héros de l’absurdité
Název práce v jazyce práce (francouzština): | Albert Camus et Franz Kafka, les héros de l’absurdité |
---|---|
Název práce v češtině: | Albert Camus a Franz Kafka, hrdinové absurdity |
Název v anglickém jazyce: | Albert Camuse and Franz Kafka, the heroes af absurdity |
Akademický rok vypsání: | 2008/2009 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | francouzština |
Ústav: | Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 13.10.2009 |
Datum zadání: | 13.10.2009 |
Datum a čas obhajoby: | 18.01.2010 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.01.2010 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.01.2010 |
Předmět: | výsledek diplomové práce (OSZD001) |
Oponenti: | PhDr. Renáta Listíková, Dr. |
Předběžná náplň práce |
Naše práce se zabývá literárním vztahem dvou velkých spisovatelů dvacátého století,
Franze Kafky a Alberta Camuse, existencialismem, absurditou v umění a ve filozofii. Předmětem našeho zkoumání byly romány Proces (1925) Kafky a Cizinec (1942) Camuse, konkrétně hlavní postavy obou děl: anti-hrdinové Joseph K. a Meursault.. Naší snahou bylo přiblížit jejich společné charakteristiky socálního statutu a identity a společné motivy, jakými jsou například: naděje, absurdita, odsouzení na smrt, samota, odlišnost, krize autorit, pasivita, silný pocit viny a sebeobviňování. Postavy žijí v absurdním, dehumanizovaném světě, ve kterém jsou všechny hodnoty převráceny a smysluplná komunikace se zdá být nemožná. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Our thesis deals with literary nexus of two considerable writers of 20 th century,
Franz Kafka and Albert Camus, existentialism, absurdity in the art and philosophy. The subject of our research were the fictions "The Trial" (1925) by Kafka and "The Stranger" (1942) by Camus, concretely the protagonists of both writings, antiheroes Joseph K. and Meursault. Our effort was to approach the common characteristics of their social status and identity as well as common motives which are e.g. hope, absurdity, sentence of death, solitude, singularity, crisis of authority, passivity, intense feelings of guilt and self-accusation. The protagonists live in the absurd world of dehumanization in which the values are perverted and meaningful communication appears impossible. |