Scénické návrhy doby vrcholného baroka ve veřejných sbírkách České republiky
Název práce v češtině: | Scénické návrhy doby vrcholného baroka ve veřejných sbírkách České republiky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Scenic Designs of High Baroque in the National Collections of the Czech Republic |
Klíčová slova: | scénické návrhy, veřejné sbírky České republiky, barokní divadlo, barokní slavnosti, barokní scénografie, scena per angolo |
Klíčová slova anglicky: | scenic designs, national collections of the Czech Republic, baroque theatres, baroque cellebrations, baroque scenography, scena per angolo |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav dějin křesťanského umění (26-UDKU) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Martin Zlatohlávek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 07.10.2009 |
Datum zadání: | 07.10.2009 |
Datum a čas obhajoby: | 30.01.2012 12:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.12.2011 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 13.12.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 30.01.2012 |
Oponenti: | PhDr. Petra Oulíková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Úvod - vývoj barokního jevištního výtvarnictví v Čechách
2. Inspirační vlivy - scénické návrhy G.G.Bibiena 3. Životopisy umělců - J.Redelmayer, J.Hager 4. Divadlo v Kotcích - scénické návrhy J. Redelmayer, J.Hager 5. Seznam použité literatury 6. Seznam vyobrazení 7. Obrazová příloha 8. Závěrečné shrnutí |
Seznam odborné literatury |
Černý F.: Divadlo v Kotcích, Praha 1996
Černý F.: Dějiny divadla, Praha 1968 Digrin Z.: Divadlo učenců a diplomatů, Praha 1995 Hilmera J.: Česká divadelní architektura, Praha 1999 Hilmera J.: K počátkům barokní scénografie v Čechách, Praha 1962 Hilmera J.: Perspektivní scéna 17. a 18.století v Čechách, Praha 1965 Kindermann H.: Theatergeschichte Europas, Salzburk 1959 Kol. autorů: Sláva barokní Čechie (Umění, kultura, společnost), Praha 2001 Kopecký M.: O barokní kultuře, Brno 1968 Kuchynka R.: Hagerovy kresby, in: Památky archeologické XXXIII, Praha 1923 Mareš F.: Malíř Josef Hager, dodatky k jeho životopisu, in: Památky archeologické XXXIV, 1924 Port J.: Divadelní výtvarníci staré Prahy I., in: Kniha o Praze, 1932 Preiss P.: Fatta in Praga 1774? Po stopách boloňského scénografa Francesca Orlandiho v Praze, in: Umění XLVI, 1998 Preiss P.: Barokní divadlo v Čechách a jeho výtvarná stránka, in: Sláva barokní Čechie, Praha 2001 Preiss P.: Jevištní výtvarníci kotecké scény, in: Divadlo v Kotcích, Praha 1996 Preiss P.: Jan Petr Molitor, 1702?1757, Podobizny a portrétní motivy, Praha 2000 Preiss P.: K ohlasu jevištního výtvarnictví v malířství na sklonku 18. století, in: Acta Universitatis Carolinae, 3-4, 1992 Preiss P.: Scénografie a jevištní obraz na předělu staletí a stylů ? J.J.Platzer mezi divadly v Praze a ve Vídni, in: Mezi časy, 2000 Ptáčková V.: Divadelní myšlení italského cinquecenta, Praha 1974 Ricci C.: La scenografia Italiana, Milán 1930 Teuber O.: Geschichte des Prager Theaters, Praha 1883 Tintelnot H.: Barocktheater und barocke Kunst, Berlín 1939 Zucker P.: Die Theaterdekoration des Barock, Berlín 1925 |
Předběžná náplň práce |
Práce se zabývá barokními scénickými návrhy nacházejícími se ve veřejných sbírkách na území České republiky. Jedná se především o práce J.Redelmayera a J.Hagera, jejichž tvorba byla inspirována italským barokním scénografem G.G.Bibienou. Práce se snaží obsáhnout inspirační vlivy, které na umělce působily a komplexně zařadit jejich tvorbu do evropského kontextu vrcholného baroka. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The thesis is engaged in Baroque scenic designs which are situated in public collections of the Czech Republic. These are mainly the works of J. Redelmayer and J. Hager, whose production was inspired by the Italian baroque scene designer G. G. Bibiena. The aim of the thesis is to describe inspirational sources that influenced the artists and to classify comprehensively their production within the European context of the Baroque period. |