Názory a postoje pohybově neúspěšných žáků mladšího školního věku k pohybovým aktivitám
Název práce v češtině: | Názory a postoje pohybově neúspěšných žáků mladšího školního věku k pohybovým aktivitám |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Opinions and Attitudes of Unsuccessfully Moving Younger School Age Children toward Physical Activities |
Klíčová slova: | školní tělesná výchova, dítě, 8 - 10 let, pohybově neúspěšný |
Klíčová slova anglicky: | school physical education, child 8-10 years old, physically failed |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Atletika (51-600100) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Mgr. Aleš Kaplan, MBA, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 10.12.2009 |
Datum zadání: | 21.01.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 15.09.2011 15:00 |
Místo konání obhajoby: | seminární místnost katedry atletiky |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.09.2011 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 02.09.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.09.2011 |
Oponenti: | PhDr. Radim Jebavý, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je snaha identifikovat pohybově neúspěšného a fyzicky málo zdatného žáka a studovat jeho roli v podmínkách školní tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ.
Hlavní cíle diplomové práce jsou rozděleny do dvou částí: - identifikovat pohybově neúspěšného žáka v hodinách školní tělesné výchovy na základě podrobné analýzy jeho motorických schopností a dovedností, - zjistit role a postoje žáků 1. stupně ke školní tělesné výchově. |
Seznam odborné literatury |
1. ALLEN, K. E., MAROTZ, L. R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. 2. vyd. Praha: Portál, 2005. 187 s. ISBN 80- 7367-055-0.
2. CIMLEROVÁ, P. Nemotora. Web site [online]. Sine loco: b.v.; 13.10.2000; SEČ [cit. 28.12. 2008; 13:45]. Dostupné na WorldWideWeb: http://www.ceskaskola.cz/Ceskaskola/Ar.asp?ARI=1895&CAI=2125. 3. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. 1. vyd. Praha: Portál, 2004. 232 s. ISBN: 80-7178-888-0. 4. HOŠEK, V. Vytváření postojů ke sportu ve školní TV. In Sborník vědecké rady ÚV ČSTV. Praha: Olympia, 1990, č. 21, s. 83. 5. CHRÁSTKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. 200 s. ISBN 80-244-1367-1. 6. KAPLAN, A. Identifikace pohybově indisponovaného žáka a studium jeho role ve školní tělesné výchově. Disertační práce. Praha: UK FTVS, 2001. 146 s. 7. KIRBYOVÁ, A. Nešikovné dítě. 1. vyd. Praha: Portál, 2000. 206 s. ISBN 80-7178- 424- 9. 8. MATĚJČEK, Z. Psychologie neobratnosti. Těl. Vých. Mlád., 1988-89, roč. 55, č. 2, s.176-179. 9. MATĚJČEK, Z. Tělesná výchova a identita dítěte. Těl. Vých. Mlád., 1988-89, roč. 55, č. 1, s. 134-137. |
Předběžná náplň práce |
1. teoretická východiska
2. design a metodika práce 3. monitorování volnočasových aktivit 4. postupy k identifikaci pohybově neúspěšného žáka 5. hodnocení zdrojových dat 6. interpretace výsledků 7. diskuse a závěry 8. doporučení pro praxi |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
1. theoretical study
2. design and methods of work 3. monitoring 4. procedures to identify 5. evaluation 6. interpretation 7. discusion 8. recommendation for practice |