Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Názory a postoje pohybově neúspěšných žáků mladšího školního věku k pohybovým aktivitám
Název práce v češtině: Názory a postoje pohybově neúspěšných žáků mladšího školního věku k pohybovým aktivitám
Název v anglickém jazyce: Opinions and Attitudes of Unsuccessfully Moving Younger School Age Children toward Physical Activities
Klíčová slova: školní tělesná výchova, dítě, 8 - 10 let, pohybově neúspěšný
Klíčová slova anglicky: school physical education, child 8-10 years old, physically failed
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Atletika (51-600100)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Mgr. Aleš Kaplan, MBA, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 10.12.2009
Datum zadání: 21.01.2011
Datum a čas obhajoby: 15.09.2011 15:00
Místo konání obhajoby: seminární místnost katedry atletiky
Datum odevzdání elektronické podoby:02.09.2011
Datum odevzdání tištěné podoby:02.09.2011
Datum proběhlé obhajoby: 15.09.2011
Oponenti: PhDr. Radim Jebavý, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je snaha identifikovat pohybově neúspěšného a fyzicky málo zdatného žáka a studovat jeho roli v podmínkách školní tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ.
Hlavní cíle diplomové práce jsou rozděleny do dvou částí:
- identifikovat pohybově neúspěšného žáka v hodinách školní tělesné výchovy na základě podrobné analýzy jeho motorických schopností a dovedností,
- zjistit role a postoje žáků 1. stupně ke školní tělesné výchově.
Seznam odborné literatury
1. ALLEN, K. E., MAROTZ, L. R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. 2. vyd. Praha: Portál, 2005. 187 s. ISBN 80- 7367-055-0.
2. CIMLEROVÁ, P. Nemotora. Web site [online]. Sine loco: b.v.; 13.10.2000; SEČ [cit. 28.12. 2008; 13:45]. Dostupné na WorldWideWeb: http://www.ceskaskola.cz/Ceskaskola/Ar.asp?ARI=1895&CAI=2125.
3. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. 1. vyd. Praha: Portál, 2004. 232 s. ISBN: 80-7178-888-0.
4. HOŠEK, V. Vytváření postojů ke sportu ve školní TV. In Sborník vědecké rady ÚV ČSTV. Praha: Olympia, 1990, č. 21, s. 83.
5. CHRÁSTKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. 200 s. ISBN 80-244-1367-1.
6. KAPLAN, A. Identifikace pohybově indisponovaného žáka a studium jeho role ve školní tělesné výchově. Disertační práce. Praha: UK FTVS, 2001. 146 s.
7. KIRBYOVÁ, A. Nešikovné dítě. 1. vyd. Praha: Portál, 2000. 206 s. ISBN 80-7178- 424- 9.
8. MATĚJČEK, Z. Psychologie neobratnosti. Těl. Vých. Mlád., 1988-89, roč. 55, č. 2, s.176-179.
9. MATĚJČEK, Z. Tělesná výchova a identita dítěte. Těl. Vých. Mlád., 1988-89, roč. 55, č. 1, s. 134-137.
Předběžná náplň práce
1. teoretická východiska
2. design a metodika práce
3. monitorování volnočasových aktivit
4. postupy k identifikaci pohybově neúspěšného žáka
5. hodnocení zdrojových dat
6. interpretace výsledků
7. diskuse a závěry
8. doporučení pro praxi
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
1. theoretical study
2. design and methods of work
3. monitoring
4. procedures to identify
5. evaluation
6. interpretation
7. discusion
8. recommendation for practice
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK