České umělecké skupiny současnosti
Název práce v češtině: | České umělecké skupiny současnosti |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The contemporary czech art groups |
Klíčová slova: | umělecké skupiny, současné umění, angažované umění, galerijní provoz |
Klíčová slova anglicky: | art groups, contemporary art, political art, gallery state |
Akademický rok vypsání: | 2008/2009 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav dějin křesťanského umění (26-UDKU) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Milan Pech, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 16.02.2009 |
Datum zadání: | 16.02.2009 |
Datum a čas obhajoby: | 30.05.2011 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.04.2011 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 28.04.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 30.05.2011 |
Oponenti: | PhDr. Kateřina Rathouská Štroblová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
I. Obsah
II. Úvod: Fenomén umělecké seskupení III. Průzeř světovými uměleckými skupinami IV. Charakteristika českého uměleckého prostředí ve vztahu k minulosti V. Současné české umělecké skupiny VI. Příklady zástupců nové generace uměleckých skupin: VII. Rafani Ztohoven Guma Guar Pode Bal Kamera Skura MINA S ilver OBR I love 69 popgejů Lozinsky František o.p.s Bezhlavý jezdec VIII. Rafani vs. Ztohoven ? typické příklady dvou rozdílných přístupů v současném umění IX. Rozhovor: Rafani Ztohoven OBR X. Sociální, politická, a mediální témata, jako společná východiska umělecké tvorby v rámci skupin XI. Význam jednotlivce, problém autorství a podílu na jednotném díle XII. Cíle, perspektivy, možnosti XIII. Odezva laické i odborné veřejnosti XIV. Závěr XV. Seznam použité literatur |
Seznam odborné literatury |
GABLIKOVÁ 1995 SUZI GABLIKOVÁ: Selhala moderna?. Olomouc 1995
STIMSON/SHOLETTE 2007 BLAKE STIMSON / GREGORY SHOLETTE: Collectivism after modernism. New York 2007 PRIMUSOVÁ 2007 ADRIANA PRIMUSOVÁ: Skupina Máj 57. Praha 2007 FOSTER 2007 HALL FOSTER: Umění po roce 1900. Praha 2007 SLAVICKÁ 2006 MILENA SLAVICKÁ: UB 12, Praha 2006 BRADLEY/ESCHE 2005 WILL BRADLEY / CHARLES ESCHE: Art and social change. London 2005 RANCIERE/ZIZEK 2004 JACQUES RANCIERE / SLAVOJ ZIZEK: The politics of aesthetics. London 2004 FINKELPEARL 2001 TOM FINKELPEARL: Dialogues in public art London 2001 OLIČ 1999 JIŘÍ OLIČ: Tvrdohlaví 1987 ? 1999. Praha 1999 LACY 1994 SUZANNE LACY : Mapping the terrain. London 1994 |
Předběžná náplň práce |
Bakalářskou práci, zaměřuji na studium vztahu současných českých uměleckých skupin, k
obecným otázkám souvisejícími se současným uměním, jeho identitou, významu, možnostmi a celkovou problematikou fenoménu umělecká skupina. Nejprve charakterizuji obecnou problematiku jednotlivých souvisejících aspektů: jako světové měřítko, česká umělecká tradice, kulturní podmínky a celkový fenomén uměleckého seskupení. K tomu představuji, podle mého mínění nejvýraznější umělecké skupiny, které působí na oficiální české, popřípadě světové umělecké scéně. Charakterizoval bych jejich osobnosti, zaměření, tvorbu, postavení, tak abych vytvořil celkový obraz skupin, ze kterého můžu vycházet pro další výklad a řešení problematiky z něj vycházející. Účelem mé práce je charakteristika dané problematiky, její kompletní začlenění v rámci kulturně historického vývoje a studium a výklad konkrétních aspektů její problematiky. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
My bachelor thesis is focused on study of the relation between the czech contemporary art groups
and general guestions connected with contemporary arts, as it´s identition, meanings, possibilities and the main problem of the ?art goup? phenomena. Ther is a many circumstances I would like to pointed and charakterized. The world´s context, czech artists tradition, culture condition and general guestions of the group of artists phenomena are the first main problems of my research. Then I´m introduce the most popular czech art groups, which are the parts of the official czech and maybe worlds art scene. I would charakterized the personalities with their works, attitudes and positions. The opinion of my work is research and solvation these problems, that are connected and grow up from that theme. |