Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Konstruktivismus ve výuce geografie
Název práce v češtině: Konstruktivismus ve výuce geografie
Název v anglickém jazyce: Konstructivism in geography education
Klíčová slova: konstruktivismus, transmisivní vyučování, geografie, pedagogický experiment, didaktický test
Klíčová slova anglicky: constructivism, transmissive education, geography, pedagogical experiment, didactic test
Akademický rok vypsání: 2008/2009
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Miroslav Marada, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 14.01.2009
Datum zadání: 10.05.2012
Datum odevzdání elektronické podoby:20.05.2012
Datum proběhlé obhajoby: 28.05.2012
Oponenti: RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Medková, E. (2012): Konstruktivismus ve výuce geografie. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Univerzita Karlova v Praze.
Diplomová práce se zabývá konstruktivistickým modelem ve výuce geografie. V teoretické části se zaměřuje na charakteristiku tohoto modelu a porovnává ho s modelem tradičním – transmisivním. Popisuje metody, které jsou v konstruktivistickém vyučování používány. V praktické části byl proveden pedagogický experiment, který srovnává efektivitu konstruktivisticky a transmisivně pojatého vyučování. Experiment proběhl na základní škole ve dvou paralelních třídách 7. ročníku. Ve třídách byla vyučována dvě geografická témata – monzuny a vyspělost asijských států. Téma vyspělost asijských států bylo vyučováno v jedné třídě transmisivně a v druhé konstruktivisticky. Následovalo vyučování druhého tématu - monzuny, kdy se ve třídách přístupy prohodily. Efektivita vyučování byla zjišťována pomocí didaktického testu a statisticky vyhodnocována.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Medková, E. (2012): Constructivism in geography education. Department of Social Geography and Regional Development, Charles University in Prague.

The thesis deals with a constructivist model used in Geography classes. The theoretical part focuses on the characteristic of this model and compares it with the traditional transmissive model. It describes the methods used in the constructivist teaching. Part of the practical section was the pedagogical experiment that compared the efficiency of constructivist and transmissive teaching. Experiment was realized in the Primary school in two parallel 7th grade classes. There were two geographical topics tought – monsoons and the development of the Asian states. The development of the Asian states topic was tought transmissively in one class and in a constructivist manner in the second class. As a second step the other topic of monsoons was tought and the teaching method in the classes was interchanged. The efficiency of the teaching was determined by the help of the didactic test and then statistically evaluated.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK