Vztah fonematického uvědomování a znalosti písmen v počátcích rozvoje čtení a psaní
Název práce v češtině: | Vztah fonematického uvědomování a znalosti písmen v počátcích rozvoje čtení a psaní |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Interrelationship of Phonemic Awareness and Letter Knowledge in the Early Stages of Developing Reading and Spelling Skills |
Klíčová slova: | fonematické uvědomování, znalost písmen , diagnosticka čtení a psaní |
Klíčová slova anglicky: | phoneme isolation, letter nowledge, literacy development |
Akademický rok vypsání: | 2008/2009 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Program SHV - Společenskovědní modul (24-SM) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 24.09.2008 |
Datum zadání: | 06.06.2010 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 25.06.2010 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.09.2010 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (YAK47005) |
Oponenti: | doc. Mgr. Jitka Lindová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Badatelská práce založená na analázy výzkumných dat. Práce je napojena na výzkumný projektu vedoucí této práce a má respektovat metody sběru a analýzy dat v tomto projektu.
|
Seznam odborné literatury |
CASTLES, A., COLTHEART, M. Is there a casual link from phonological awareness to success in learning to read? Cognition, 2004, 91, s.77-111.
DE JONG, OLSON, R.K. Early Predictors of letter knowledge. Journal of Experimental Child Psychology, 2004, 88, s. 254-273. HATCHER, P.J., HULME, CH. SNOWLING, M. J. Explicit phoneme training combined with phonic reading instructions helps young children at risk of reading failure. Journal of Child Psychology & Psychiatry, 2004, 45, s.338-358. HULME, CH., CARAVOLAS, M., MÁLKOVÁ, G., BRIGSTOCKE, S. Phoneme isolation is not simply a consequence |