Bakalářská práce zpracovává podklady pro e-learningový projekt Dějiny komunikace, připravovaný pedagogy Vyšší odborné školy informačních služeb (VO?IS), a dokumentuje průběh jejich zpracovávání. Práce se tematicky zaměřuje na oblast role a fungování jazyka v dějinách komunikace, a to v širší historické perspektivě. V úvodu je stručně nastíněna problematika distančního vzdělávání a detailněji pak samotná oblast e-learningu, jeho specifik a využití v České republice a na VO?IS. V další části je představen a stručně charakterizován připravovaný e-learningový projekt Dějiny komunikace a v jeho rámci pak i vlastní téma jazykové komunikace, jazykových funkcí a samotný dílčí projekt Funkce jazyka v dějinách komunikace. Jádrem práce je popis východisek, průběhu a výsledků informační analýzy provedené ke zvolenému užšímu tématu projektu. Vlastní soupis zdrojů a jejich metadatový popis není s ohledem na jeho rozsah součástí textu práce samotné, ale je i vzhledem ke svému cílovému určení umístěn v systému elektronické podpory vzdělávání Moodle Vyšší odborné informační školy informačních služeb.