Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vizuální versus verbální sdělení na titulních stránkách českých týdeníků
Název práce v češtině: Vizuální versus verbální sdělení na titulních stránkách českých týdeníků
Název v anglickém jazyce: Visual versus verbal contents at the title pages of czech weekly magazines
Akademický rok vypsání: 2007/2008
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Irena Řehořová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 27.06.2008
Datum zadání: 27.06.2008
Datum odevzdání elektronické podoby:18.02.2010
Datum proběhlé obhajoby: 18.03.2010
Předmět: Obhajoba diplomové práce (YMMM4A10)
Oponenti: doc. Michaela Fišerová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Práce se bude zabývat způsobem, jakým média komunikují s divákem, v tomto případě se čtenářem, skrze titulní stránku časopisu, která je prvním obrazem, s nímž se potenciální čtenář setkává. A to pomocí zkoumání možností mezi vztahy textu a obrazu, vztahy ikonického a verbálního, jež budou uvedeny právě na příkladu obrazů-titulních stránek českých týdeníků. Konkrétně na 3 až 5 vybraných českých titulech z oblasti názorových a zpravodajských magazínů. Tyto vztahy budou zkoumány také s ohledem na zaměření na cílovou skupinu čtenářů a komunikační proces mezi médiem a jeho recipientem. Práce bude vycházet především z knihy W.J.T.Mitchella: "Iconology; text, image, ideology", kde autor porovnává obrazy se slovy.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK