Tématem diplomové práce je optimalizace webových stránek pro vyhledávače, často označovaná zkratkou SEO z anglického termínu Search Engine Optimization. SEO je soubor metod nebo praktik, pomocí kterých lze dosáhnout lepšího umístění v pořadí relevantních odkazů zobrazených vyhledávačem na základě dotazu uživatele. Cílem práce je na základě teoretických znalostí webového fulltextového vyhledávání popsat postup a možnosti optimalizace se zaměřením na fulltextový webový vyhledávač Google. -- Úvodní kapitola je proto věnována historickému vývoji vyhledávání na Internetu, teoretickým aspektům webového fulltextového vyhledávání, popisu vyhledávacího procesu webových fulltextových vyhledávačů a vyhodnocení významnosti světových, českých a slovenských vyhledávačů na základě jejich tržních podílů. -- Další část je již zaměřena přímo na Google, zejména na charakteristiku vyhledávání, robota Googlebot, vysvětlení základních principů ?PageRanku? a na popis faktorů ovlivňujících pořadí odkazů ve výsledcích dotazu. -- Po vymezení SEO, jako tzv. přirozené optimalizace, vůči SEM, marketingu ve vyhledávačích, následuje podrobný popis postupu optimalizace webové stránky pro vyhledávače, včetně určení strategie, cílových klíčových slov, technologické optimalizace a optimalizace faktorů ?on page? a ?off page?. Krátce jsou uvedeny také neetické postupy SEO. Práci uzavírá případová studie provedení optimalizace konkrétního webového sídla pro Google.